۲۹ نوامبر؛ روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین

۲۹ نوامبر به عنوان روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین انتخاب شده است تا توجه جهانیان به حقوق پایمال‌شده آن‌ها توسط رژیم اسرائیل جلب شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین هر سال در بیست‌ونهم نوامبر به‌منظور افزایش آگاهی در مورد درگیری جاری میان رژیم اسرائیل و فلسطین گرامی داشته می‌شود که هنوز در حال وقوع است. سازمان ملل این روز را برای اطلاع‌رسانی به مردم در مورد این موضوع و ایستادن در کنار فلسطینی‌ها در این دوران سخت پایه‌گذاری کرد.

تاریخچه روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین

اعراب از ۶۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در این سرزمین ساکن بوده‌اند. پس از آن فلسطین از سال ۱۵۰۰ تا ۱۹۱۷ بخشی از امپراتوری عثمانی شد تا این‌که توسط بریتانیا فتح شد. پس از نسل‌کشی دسته‌جمعی یهودیان در طول جنگ جهانی دوم یک جنبش صهیونیستی شکل گرفت که به‌دنبال ایجاد یک دولت برای یهودیان در فلسطین بود. پس از آن در ۱۹۴۸ رژیم اسرائیل شکل گرفت و به‌سرعت از سوی ایالات متحده به رسمیت شناخته شد. این امر با شکل‌گیری نخستین جنگ میان فلسطین و اسرائیل همراه بود که با تصاحب بیش از ۶۰ درصد از زمین‌ها توسط رژیم اسرائیل به پایان رسید.

روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین

روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین آگاهی جهانی را نسبت به اقدامات لازم برای رسیدن فلسطینی‌ها به حق خود افزایش می‌دهد. این روز جهانی به‌طور سنتی فرصتی را برای جامعه بین‌المللی فراهم می‌کند تا توجه خود را بر مسئله فلسطین متمرکز کنند. درگیری بین رژیم اسرائیل و فلسطین بیش از ۵۰ سال به طول انجامیده است و طولانی‌ترین جنگ تاریخ است.

روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین

آخرین آمار کشته‌های فلسطین

از هفتم اکتبر تاکنون بیش از ۱۵ هزار فلسطینی در غزه شهید شدند. کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران (CPJ) نیز اعلام کرد که از زمان آغاز جنگ ۵۷ خبرنگار کشته شده‌اند و این جنگ مرگبارترین درگیری برای روزنامه‌نگاران بود.

روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین

کد خبر 707934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.