ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور / کاهش آلودگی و بارش‌های جدید در راه است

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی به شمال غرب و کاهش آلودگی هوا با وزش باد طی روز دوشنبه خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در بیشتر مناطق کشور، جوی آرام و پایدار مستقر خواهد بود و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کرج، تهران، اراک و اصفهان، تراکم آلاینده‌های جوی پدیده حاکم است.

وی افزود: در اردبیل و سواحل شمالی کشور، وزش باد جنوبی و افزایش دما رخ می‌دهد و به تدریج بعدازظهر در بعضی نقاط شمال غرب کشور، افزایش ابر، گاهی رگبار پراکنده و وزش باد رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز دوشنبه با ورود سامانه بارشی به شمال غرب، در استان‌های مرزی آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه، بارش باران و برف، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی آغاز می‌شود و در سایر مناطق در شمال غرب و غرب کشور، ابرناکی، رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: در این روز با توجه به وزش باد، آلودگی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت از بین خواهد رفت و روز سه‌شنبه در بعضی مناطق غرب و جنوب غرب، بارش پراکنده رخ می‌دهد و با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر، در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی، بارش و کاهش نسبی دما آغاز می‌شود، بارش برف در ارتفاعات البرز رخ می‌دهد و دریای خزر مواج خواهد بود.

ضیائیان گفت: افزون بر شرایط مذکور، بعدازظهر در خراسان رضوی، خراسان جنوبی، بعضی نقاط سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد و این موج اواخر وقت از شرق کشور خارج می‌شود.

وی اضافه کرد: روز چهارشنبه در شرق هرمزگان، رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود و در سایر مناطق کشور، جوی آرام و پایدار مستقر خواهد بود، روز پنجشنبه در ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی، افزایش ابر و وزش باد انتظار می‌رود و در شهرهای پرجمعیت شامل کرج، تهران و اراک، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، کمی ابری و غبار محلی، گاهی افزایش ابر، وزش باد و هوا ناسالم، با بیشینه ۲۰ و کمینه ۳ درجه سانتی‌گراد است و روز دوشنبه، صاف تا قسمتی ابری و غبار محلی، گاهی وزش باد و هوا ناسالم برای گروه‌های حساس با بیشینه ۲۲ و کمینه ۲ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 707127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.