آغاز دوباره بارش‌ها در کشور از اواخر امروز پنجشنبه / هوا در این شهرها گرم‌تر می‌شود

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا آغاز بارش‌ها در نقاطی از کشور از اواخر امروز و افزایش دما در اردبیل و استان‌های ساحلی خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: از اواخر روز پنجشنبه و جمعه با عبور موجی از نیمه جنوبی کشور، در بعضی نقاط استان‌های بوشهر، فارس، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان، بارش پراکنده، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در بعضی نقاط، گردوخاک پیش‌بینی می‌شود

وی افزود: روز شنبه سامانه بارشی مذکور تشدید می‌شود و در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و نیمه جنوبی کرمان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز یکشنبه جوی آرام در کشور پیش‌بینی می‌شود و روز دوشنبه با ورود سامانه بارشی دیگری به کشور در آذربایجان غربی و غرب استان‌های کردستان و آذربایجان شرقی بارش رخ خواهد.

وی ادامه داد: روزهای یکشنبه و دوشنبه در استان‌های اردبیل و استان‌های ساحلی خزر، وزش باد شدید جنوبی و افزایش دما پیش‌بینی می‌شود؛ همچنین در روز پنجشنبه در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور، وزش باد شدید و در بعضی نقاط گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، کمی ابری و غبار صبحگاهی گاهی افزایش ابر و وزش باد، با بیشینه ۱۵ و کمینه صفر درجه سانتی‌گراد است و روز جمعه، نیمه ابری به تدریج کاهش ابر گاهی وزش باد و غبار رقیق با بیشینه ۱۶ و کمینه ۳ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 706437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.