آب لاکچری؛ مد جدید دنیای ثروتمندان در بحبوحه بی‌آبی

آب لاکچری، آب سبکی است که از منابع طبیعی سراسر دنیا استخراج و در بسته‌بندی‌های شیشه‌ای لوکس با قیمتی گزاف به هتل‌ها، رستوران‌ها و خانه‌های ثروتمندان عرضه می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با وجود اینکه سازمان ملل‌متحد بیش از یک دهه پیش، دسترسی به آب را یک حق اولیه بشری اعلام کرد، هنوز میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان آب تمیزی برای نوشیدن ندارند، در شرایطی که گرمای شدید سفره‌های زیرزمینی و چاه‌های بیشتری را خشک و افراد بیشتری را تشنه می‌کند، آب لوکس در میان ثروتمندان جهان مد شده است.

آب لوکس، تضادی چشمگیر بین دارا و ندار

آب لوکس گزینه‌ای ارائه شده در جهانی است که هر روز بیش از گذشته درگیر مشکلات کم‌آبی می‌شود و بسیاری از مردم نه‌تنها هیچ‌گونه دسترسی به آب لوله‌کشی ندارند، بلکه ممکن است تنها در فواصل دو یا سه روزه بتوانند طعم آب را در زندگی خود بچشند. این نوشیدنی که یک گزینه لاکچری جدید برای ثروتمندان است، آب سبکی است که از سنگ‌های آتشفشانی در هاوایی، ذوب یخچال‌های طبیعی کوه‌های یخی نروژ یا قطرات غبار صبحگاهی در تاسمانی استخراج می‌شود و در بطری‌های شیشه‌ای لوکس راهی خانه‌ها و شرکت‌های ثروتمندان یا رستوران‌های لاکچری می‌شود که هر نمونه از این آب را با یک غذای خاص سرو یا برای صرف شدن پیشنهاد می‌کنند.

یک نمونه محبوب از این آب از کوهپایه‌های هیمالیا به‌دست می‌آید که مردم بومی به‌واسطه تازگی به آن شهد می‌گویند؛ این آب پس از قرار گرفتن در بطری‌های شیشه‌ای، برچسب‌گذاری و در جعبه‌هایی مدرن بسته‌بندی می‌شود و برای آغاز یک سفر طولانی در داخل یک کامیون قرار می‌گیرند تا به صدها مایل دورتر بروند و در اختیار هتل‌های مجلل، رستوران‌ها و ثروتمندترین خانواده‌های هند قرار بگیرد که برای هر بطری حدود ۶ دلار (تقریباً دستمزد یک روز کارگر هندی) می‌پردازند.

آب لاکچری، مد جدیدی دنیای ثروتمندان در بحبوحه بی‌آبی

تقاضا برای این آب تنها درخواست مایعی برای رفع تشنگی نیست. مصرف‌کنندگان این آب گران‌قیمت همچون افرادی هستند که برای پیدا کردن نوعی گوجه‌فرنگی یا نمک کمیاب کیلومترها رانندگی می‌کنند. بعضی از آن‌ها نیز این آب سبک را جایگزین هر نوع عادت نوشیدنی غلط خود کرده‌اند و در لیوان‌های خاص، دمای مناسب و همراه با غذایی خاص به صرف آن می‌پردازند.

آب لاکچری، یک تجارت پررونق

گزارش‌های بازار نیز پیش‌بینی می‌کند که در سال‌های آینده تقاضا برای آب لاکچری ممتاز در سراسر جهان افزایش پیدا خواهد کرد، این در شرایطی است که هر یک از بطری‌های آب لوکس که در شیشه‌های کلکسیونی بسته‌بندی شده‌اند، تا صدها دلار برای فروش قیمت‌گذاری می‌شود و راحت به فروش می‌رود. قیمت این بطری‌ها بر اساس بکر بودن یا پاکی تعیین می‌شود و از آب بارانی که پیش از بارش جمع‌آوری شده تا چشمه‌های حاوی محتوای معدنی قوی از جمله کلسیم، منیزیم، پتاسیم، سدیم و مواردی از این قبیل متفاوت است.

آب لاکچری، مد جدیدی دنیای ثروتمندان در بحبوحه بی‌آبی

کد خبر 706422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.