آمریکا و اسرائیل پس از توقف کشتار فلسطینی‌ها درباره کشتی صحبت کنند

عضو شورای عالی سیاسی در پاسخ به درخواست آمریکا برای آزادسازی کشتی توقیف شده صهیونیست‌ها گفت: اگر آمریکا و رژیم صهیونیستی به کشتار فلسطینی‌ها در نوار غزه پایان دادند و آب، دارو و غذا وارد غزه شد، آن زمان می‌توانند درباره کشتی اسرائیلی صحبت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «محمد علی الحوثی»، عضو شورای عالی سیاسی یمن در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس در پاسخ به درخواست آمریکا برای آزادی کشتی اسرائیلی و خدمه آن نوشت: «اگر آمریکا و رژیم صهیونیستی به کشتار فلسطینی‌ها در نوار غزه پایان داده و آب، دارو، غذا وارد غزه شد، آن زمان می‌توانند در مورد کشتی اسرائیلی صحبت کنند. آنچه نیروی دریایی یمن انجام داد (توقیف کشتی صهیونیستی) منطبق با اصل مقابله به مثل است.»

آمریکا و اسرائیل بعد از توقف کشتار فلسطینی‌ها درمورد کشتی صحبت کنند

پیش‌تر «متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری مدعی شد که توقیف کشتی «گلکسی لیدر» در دریای سرخ از سوی یمنی‌ها، نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

وی گفت که ما خواستار آزادی فوری کشتی و خدمه آن هستیم و با متحدانمان و شرکای سازمان ملل برای اقدامات مناسب بعدی مشورت خواهیم کرد.

روز یکشنبه نیروهای دریایی یمن موفق به توقیف یک کشتی در دریای سرخ شدند و ۵۲ سرنشین این کشتی را بازداشت کردند.

«یحیی السریع»، سخنگوی نظامی ارتش یمن در این باره اعلام کرد که کشتی توقیف شده صهیونیستی بوده و به بندری در یمن منتقل شده است.

«محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز پیش از این تاکید کرد: از واکنش دشمن صهیونیستی به توقیف کشتی اسرائیلی هراسی نداریم. انصارالله پیش‌تر اعلام کرده بود در پاسخ به اقدام نظامی رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه هر کشتی اسرائیلی را که در دسترس باشد، هدف قرار خواهد داد.

کد خبر 705892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.