مشخصات کشتی صهیونیستی در تور حوثی‌ها + فیلم

بنا بر گزارش رسانه‌ها، کشتی «گلکسی لیدر» توقیف شده توسط نیروهای مسلح یمن، با یک شرکت انگلیسی مرتبط است که بخشی از مالکیت آن متعلق به یک تاجر اسرائیلی به نام «آبراهام اونگار»، یک شخصیت برجسته در محافل تجاری اسرائیل است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از خبرگزاری المیادین، بنا بر گزارش رسانه‌ها، کشتی «گلکسی لیدر» توقیف شده توسط نیروهای مسلح یمن، با یک شرکت انگلیسی مرتبط است که بخشی از مالکیت آن متعلق به یک تاجر اسرائیلی به نام «آبراهام اونگار» است.

المیادین در گزارش خود نوشته است در اتفاقی مهم در دریای سرخ، نیروهای مسلح یمن روز گذشته یک شناور متعلق به اسرائیل را به تصرف خود درآوردند.

مشخصات کشتی صهیونیستی در تور حوثی‌ها+ فیلم

«اونگار» یک شخصیت برجسته در محافل تجاری اسرائیل محسوب می‌شود که مالک شرکت کشتیرانی انگلیسی «ری‌ال‌تی‌دی» است. تا سال ۲۰۱۹، خالص دارایی او ۲.۱ میلیارد دلار تخمین زده شد که او را به یکی از ثروتمندترین افراد در میان صهیونیست‌ها تبدیل کرده است. ثروت گسترده و معاملات تجاری، او را در مرکز چشم‌انداز تجاری اسرائیل قرار داده است.

رسانه‌های اسرائیلی به ارتباطات قابل توجه اونگار در حوزه سیاسی و به مشارکت او در جنجال‌های مختلفی که صحنه سیاسی اسرائیل را دچار تحول کرده است، اشاره می‌کنند. یکی از این رویدادها مربوط به «عزر وایزمن»، رئیس‌جمهور سابق اسرائیل بود که بنا بر گزارش‌ها، اونگار ۲۱ هزار دلار در اقساط ماهانه به او می‌داد. این جنجال در نهایت به استعفای وایزمن منجر شد که نشان‌دهنده میزان نفوذ اونگار بود.

یکی دیگر از رسوایی‌های مرتبط با اونگار در پرونده بدنام هالیلند مربوط به «شولا زاکن»، رئیس سابق دفتر نخست‌وزیر وقت ایهود اولمرت، اتفاق افتاد. در این پرونده در جریان تحقیقات مشخص شد که اونگار متهم به دادن رشوه ۱۰ هزار دلاری به زاکن برای جلوگیری از شهادت او علیه اولمرت بوده است. این رسوایی‌ها بر شبکه پیچیده ارتباطات اونگار و تأثیر او بر بخش‌های سیاسی و تجاری اسرائیل تأکید می‌کند.

در نتیجه توقیف کشتی «گلکسی لیدر»، علیرغم اینکه احتمالاً خدمه اسرائیلی نداشته است، نشان‌دهنده ضربه بزرگی به منافع اونگار است. این حادثه موجی از شوک را در جامعه تجاری اسرائیل ایجاد کرده است و آسیب‌پذیری دارایی‌های اسرائیل در مناطق مورد مناقشه را افزایش می‌دهد.

این حادثه نه‌تنها بیانگر تنش‌های منطقه‌ای است بلکه پیامدهای گسترده درگیری‌های تجاری و سیاسی در چنین محیط‌های بی ثباتی را برجسته می‌کند و استفاده از نقطه ضعف اقتصادی اسرائیل توسط نیروهای مقاومت تا زمان متوقف شدن حمله به غزه ادامه دارد.

مسیر حرکت کشتی توقیف شده از مصر به هند
مسیر حرکت کشتی توقیف شده از مصر به هند

عملیات یمن کمتر از ۸ ساعت پس از انتشار بیانیه رسمی نیروهای مسلح این کشور مبنی بر حمله به هر کشتی متعلق به شرکت‌های اسرائیلی یا دارای پرچم اسرائیل صورت گرفت. سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن روز یکشنبه گفت: ما از کشورهایی که اتباع آنها در دریای سرخ کار می‌کنند، می‌خواهیم که از هرگونه همکاری با کشتی‌های اسرائیلی اجتناب کنند.

پس از این حادثه، موجی از خشم و سردرگمی در «تل‌آویو» به راه افتاد که با ترکیبی از اظهارات متناقض، حتی در میان مقامات ارشد اسرائیل آشکار شد. رسانه‌های اسرائیلی درباره این رویداد و تأثیر آن گفتند: «حوثی‌ها به چالش با اسرائیل ادامه می‌دهند و کنترل یک کشتی اسرائیلی را به دست گرفته‌اند» و این کشور «تهدید کرد و سپس تهدید خود را عملی کرد.»

این رسانه‌ها همچنین نوشتند: «کنترل حوثی‌ها بر کشتی مشکلی برای تجارت اسرائیل ایجاد می‌کند که مقابله با آن دشوار است و با افزایش هزینه‌ها، بر امنیت حمل‌ونقل محموله‌های تجاری تأثیر می‌گذارد، بنابراین اسرائیل این را یک مشکل جهانی می‌داند.»

کد خبر 705580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.