صنعا: کشتی‌های اسرائیلی اهداف مشروعی برای ما خواهد بود

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد در جریان یک عملیات نظامی، نیروهای یمن موفق شدند یک کشتی اسرائیلی را تحت کنترل خود درآورند و آن را به ساحل هدایت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد که در راستای اجرای دستورات رهبر این کشور و مسئولیت اخلاقی و دینی در قبال ملت فلسطین، نیروی دریایی یمن، عملیات نظامی را در دریای سرخ انجام داده است.

سریع گفت که در جریان این عملیات، نیروهای یمن موفق شدند یک کشتی اسرائیلی را تحت کنترل خود درآورند و آن را به ساحل هدایت کنند.

دانیل هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به توقیف کشتی متعلق به این رژیم توسط نیروهای یمنی، گفت که این اقدام، «رخداد بسیار خطرناکی در سطح جهانی» است.

هاگاری با این ادعا که این کشتی، متعلق به رژیم صهیونیستی نیست، مدعی شد: این کشتی با خدمه غیر نظامی بین‌المللی، ترکیه را به مقصد هند ترک کرد و هیچ اسرائیلی در آن حضور ندارد».

سریع در ادامه به همه کشتی‌های رژیم صهیونیستی یا کشتی‌هایی که با این رژیم همکاری کنند، هشدار داد که هدف مشروعی برای نیروهای مسلح یمن خواهند بود.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از همه کشورهایی که اتباع آنان در دریای سرخ مشغول به فعالیت هستند، خواست که از هر گونه همکاری با کشتی‌های اسرائیلی اجتناب کنند.

سریع همچنین گفت که عملیات نظامی علیه دشمن اسرائیلی تا زمانی ادامه خواهد داشت که تجاوز به نوار غزه و جنایت علیه ملت فلسطین متوقف شود.

این مقام یمنی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی، امنیت و ثبات منطقه و گذرگاه‌های بین‌المللی را به خطر انداخته است، تصریح کرد، اگر جامعه بین‌الملل خواستار امنیت و ثبات منطقه و عدم گسترش دایره درگیری است، باید حملات اسرائیل به غزه را متوقف کند.

۵۲ نفر در این کشتی حضور داشته‌اند که همگی دستگیر شده‌اند. خدمه این کشتی و تمام کسانی که در آن حضور داشته‌اند، تحت بازجویی قرار دارند تا تابعیتشان مشخص شود.

منبع: فارس

کد خبر 705495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.