اینجا خانه نیست / نصف تخت‌خواب اجاره داده می‌شود!

وضعیت بازار مسکن در تورنتوی کانادا به سطوح اسف‎بار بی‌سابقه‌ای رسیده است، به‌طوری‌که ساکنان حتی به فکر اجاره نصف تخت‌خواب با مبلغ گزاف هستند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، برای دومین سال متوالی، کمبود مسکن در کنار تورم و دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی به عنوان یکی از نگرانی‌های اصلی برای کانادایی‌ها رتبه‌بندی شده است.

با وایرال شدن یک پست فیسبوک که در آن نصف یک تخت با قیمت عجیب ۹۰۰ دلار کانادا در ماه قیمت‌گذاری شده بود، توجهات به شدت بحران مسکن در تورنتو بیش از هر زمان دیگری جلب شده است.

این شهر که به دلیل نرخ‌های غیرمنطقی املاک شناخته شده است، همچنان یکی از گران‌ترین بازارهای مسکن در کانادا را به خود اختصاص داده است.

اینجا خانه نیست/ نصف تختخواب اجاره داده می‌شود!

متوسط هزینه یک ملک یک‌خوابه در تورنتو دو هزار و ۶۱۴ دلار در ماه است که باعث می‌شود افراد بیشتری برای کاهش هزینه‌ها اقدامات غیرمتعارفی مانند اشتراک تخت‌خواب را امتحان کنند.

این روند عجیب و غریب اجاره نصف تخت، تنها به تورنتو محدود نمی‌شود. شواهد جدید حاکی از آن است که رواج اشتراک گذاشتن یک تخت با غریبه برای کاهش هزینه‌های اجاره در این کشور در حال افزایش است.

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که با وجود نیاز مبرم به مسکن جدید، سازندگان کانادایی خانه‌های کمتری را نسبت به زمانی می‌سازند که در اوج قرنطینه‌های همه‌گیری کرونا بودند. کارشناسان می‌گویند که این امر می‌تواند به این معنی باشد که نسلی از کانادایی‌ها در دوران بزرگسالی خود قادر به خرید خانه نخواهند بود. در واقع ممکن است این کشور تا پایان دهه به بیش از ۳.۵ میلیون خانه جدید نیاز داشته باشد.

کاهش جدید در توسعه مسکن از سال گذشته آغاز شده است؛ زمانی که بانک کانادا برای آرام کردن اوضاع اقتصادی و مبارزه با تورم شروع به افزایش نرخ بهره کرد.

اینجا خانه نیست/ نصف تختخواب اجاره داده می‌شود!

نتایج نظرسنجی سازمان Habitat کانادا که نگرش ساکنان را نسبت به بحران مسکن اندازه‌گیری کرده است، موارد زیر را نشان می‌دهد:

  • نیمی از کانادایی‌ها، ۵۰ درصد یا بیشتر از درآمد خانواده خود را صرف هزینه‌های مسکن می‌کنند. این آمار برای کانادایی‌های ۱۸ تا ۳۴ ساله، به ۶۴ درصد می‌رسد.
  • بیش از نیمی از کانادایی‌ها، نگران از دست دادن نیازهای اولیه مانند غذا، لوازم ضروری زندگی، پوشاک و آموزش به علت پرداخت هزینه اجاره یا وام مسکن خود هستند.
  • اکثریت قریب به اتفاق (۹۲ درصد) معتقدند که کمبود مسکن مقرون‌به‌صرفه در کانادا وجود دارد و ۹۴ درصد احساس می‌کنند که هدف داشتن یک خانه، بسیار دشوار به نظر می‌رسد.
  • بیش از نیمی از کانادایی‌ها (۵۸ درصد) نیز نگران این هستند که فرزندانشان ممکن است نتوانند در آینده خانه‌ای بخرند.
کد خبر 705891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.