آسمان این مناطق امروز بارانی است / بیشینه بارش‌ها در ۱۱ استان کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از فعالیت سامانه بارشی در بعضی تقاط کشور خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در نیمه غربی کشور، بخش‌هایی از مرکز و جنوب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و زاگرس، بارش باران، رعدوبرق، در مناطق مستعد ریزش تگرگ، وزش باد شدید موقت گاهی همراه با گردوخاک و در نواحی سردسیر و مرتفع، کولاک برف و در نواحی شمال شرق کشور، ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می‌رود.

وی افزود: امروز بیشینه بارش در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، شمال غرب فارس، ایلام، لرستان، کرمانشاه، کردستان، جنوب همدان و ارتفاعات البرز مرکزی خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز سه‌شنبه سامانه بارشی در بخش‌هایی از شمال غرب، غرب، جنوب غرب، جنوب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی، سواحل دریای خزر، شمال شرق و شرق کشور فعالیت خواهد داشت و بیشینه بارش‌ها در استان‌های خراسان شمالی، گلستان، شرق مازندران، ارتفاعات البرز شرقی و زاگرس مرکزی رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه بارش در بخش‌هایی از شمال شرق کشور، سواحل شرقی و ارتفاعات شرقی البرز ادامه خواهد داشت و در اواخر وقت سامانه بارشی از کشور خارج خواهد شد.‌

ضیائیان گفت: روزهایی پنجشنبه و جمعه در بیشتر نقاط کشور، جوی به نسبت پایدار انتظار می‌رود و طی دو روز آینده در نیمه غربی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، روز سه‌شنبه در سواحل دریای خزر و روز چهارشنبه در نیمه شرقی کشور و بخش‌هایی از مرکز، کاهش دما انتظار می‌رود.

وی اضافه کرد: امروز و فردا در بیشتر نقاط کشور، وزش باد به نسبت شدید تا شدید، گاهی همراه با خیزش گردوخاک و در بعضی مناطق مستعد به ویژه در شمال شرق کشور، گاهی طوفان شن، کاهش دید و کیفیت هوا رخ خواهد داد، همچنین امروز در نیمه شمالی خلیج فارس و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه خلیج فارس و دریای خزر مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، قسمتی ابری، به تدریج ابری گاهی وزش باد شدید و رگبار باران، با بیشینه ۱۹ و کمینه ۶ درجه سانتی‌گراد است و روز سه‌شنبه، صاف تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد، گاهی وزش باد شدید و گردوخاک با بیشینه ۱۶ و کمینه ۳ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 705599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.