ورود سامانه بارشی به شمال غرب / پیش‌بینی بارش برف در ارتفاعات

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی به شمال غرب و بارش برف در ارتفاعات خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امروز در شرق و جنوب شرق کشور و استان‌های هرمزگان، جنوب فارس و بوشهر، ابرناکی، بارش و در پاره‌ای نقاط رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود و با گذر موج تراز میانی جو از نوار شمالی، در مناطقی از شمال غرب، استان‌های ساحلی دریای خزر، استان کرمانشاه و لرستان، ابرناکی و بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد همراه با کاهش نسبی دما رخ می‌دهد.

وی افزود: در دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور نیز وزش باد پدیده حاکم خواهد بود؛ همچنین روز شنبه در نوار شرقی کشور و شمال و شرق هرمزگان بارش پراکنده با احتمال رعدوبرق، وزش باد و کاهش نسبی دما رخ می‌دهد و در اواخر وقت در آذربایجان غربی، رگبار پراکنده انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز یکشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار همراه با افزایش نسبی دما حاکم خواهد بود و به تدریج با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور، در مناطق مرزی واقع در غرب و شمال غرب کشور، ابرناکی و بارش آغاز می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: روز دوشنبه به تدریج گستره فعالیت سامانه بارشی کل نوار غربی و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران و غرب استان‌های اصفهان، فارس و بوشهر را در بر خواهد گرفت.

وی گفت: بارش در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، شمال ایلام، شمال و شرق خوزستان و جنوب لرستان شدت خواهد داشت و در ارتفاعات، بارش به صورت برف خواهد بود، روز سه‌شنبه نیز بارش‌ها در نوار شرقی و شمالی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از جنوب کشور ادامه خواهد داشت و روز جمعه شرق خلیج فارس و تنگه هرمز و روزهای جمعه و شنبه، دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف تا قسمتی ابری و مه رقیق، گاهی وزش باد با بیشینه ۲۲ و کمینه ۷ درجه سانتی‌گراد است و روز شنبه، صاف تا کمی ابری و غبار صبحگاهی، گاهی وزش باد ملایم با بیشینه ۲۲ و کمینه ۵ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 704796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.