افزایش بیرون کردن بدون دلیل مستأجران در انگلیس

داده‌های رسمی دفتر آمار ملی بریتانیا نشان می‌دهد که برای نخستین بار از سال ۲۰۱۲ قیمت خانه در این کشور نسبت به سال گذشته کاهش داشته اما اجاره‌بها شاهد افزایش بوده است. بیرون کردن بدون دلیل مستأجران در انگلستان به بالاترین میزان در بیش از هفت سال گذشته رسیده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بر اساس داده‌های رسمی دفتر آمار ملی (ONS) بریتانیا، قیمت مسکن این کشور نخستین کاهش سالانه خود را از ۲۰۱۲ در سپتامبر تجربه کرد، با این حال اجاره‌بها در ماه گذشته افزایش داشت که این امر بر وضعیت ضعیف بازار مسکن تأکید کرد.

کاهش قیمت خرید مسکن در بریتانیا

دفتر آمار ملی بریتانیا اعلام کرد که قیمت مسکن پس از افزایش ۰.۸ درصدی در ماه آگوست، در سال منتهی به سپتامبر ۰.۱ درصد کاهش داشت که نخستین سقوط سالانه از آوریل ۲۰۱۲ است. قیمت‌ها در لندن نیز ۱.۱ درصد کاهش پیدا کرد.

بازار مسکن بریتانیا که در طول همه‌گیری کووید -۱۹ رونق گرفت، تحت‌تأثیر هزینه‌های استقراض بالاتر قرار گرفته است، زیرا بانک مرکزی انگلستان با بالاترین نرخ تورم در میان اقتصادهای بزرگ پیشرفته مبارزه می‌کند. متوسط قیمت خانه در بریتانیا در سپتامبر ۲۰۲۳ برابر با ۲۹۱ هزار پوند بود.

ارائه‌دهندگان وام مسکن گزارش دادند که قیمت مسکن در شرایط سالانه در ماه اکتبر به کاهش خود ادامه داد، اگرچه قیمت‌ها به صورت ماهانه اندکی افزایش یافت.

افزایش بیرون کردن بدون دلیل مستأجران در انگلیس

افزایش قیمت اجاره‌بها در بریتانیا

میزان اجاره‌های خصوصی در ۱۲ ماه منتهی به اکتبر ۶.۱ درصد افزایش داشت که بزرگ‌ترین افزایش سالانه از زمان شروع جمع‌آوری داده‌ها در ۲۰۱۶ و از ۵.۷ درصد در سپتامبر بود.

آمارهای جداگانه از وزارت دادگستری هفته گذشته نشان داد که تعداد ادعاهای بیرون کردن بدون دلیل مستأجران در انگلستان به بالاترین میزان در بیش از هفت سال گذشته رسیده است. ادعاهای تخلیه بدون تقصیر که به مالکان اجازه می‌دهد بدون اعلام دلیل خاصی به اجاره‌نشینی پایان دهند و در صورت امتناع مستأجران از تخلیه داوطلبانه به دادگاه مراجعه کنند، در سه ماه منتهی به سپتامبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد افزایش پیدا کرد. در حالی که بیرون کردن مستأجران بدون دلیل در طول همه‌گیری ممنوع بود، لایحه اصلاحات اجاره‌کنندگان که قانونی با هدف اعمال ممنوعیت دائمی است با تأخیرهای مداوم مواجه شده است.

افزایش بیرون کردن بدون دلیل مستأجران در انگلیس

کد خبر 704598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.