هوا سردتر می‌شود / آخر هفته کشور بارانی است

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای پرجمعیت و آغاز بارش‌ها از روز چهارشنبه خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امروز در بیشتر مناطق کشور جو آرام و پایدار است و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت از جمله تهران، کرج، اردبیل و اصفهان، غلظت آلاینده‌های جوی، افزایش می‌یابد و سبب کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

وی افزود: روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی، ابرناکی و بارش در استان‌های واقع در غرب، شمال غرب و به تدریج جنوب غرب، دامنه و ارتفاعات البرز غربی، ارتفاعات زاگرس مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال استان‌های بوشهر و فارس آغاز خواهد شد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز پنجشنبه، فعالیت سامانه مذکور در مناطق غرب، جنوب غرب، بعضی نقاط استان‌های بوشهر، فارس، غرب و جنوب اصفهان، هرمزگان و کرمان، خواهد بود و در استان‌های خوزستان کهگیلویه و بویراحمد و شمال بوشهر، بارش‌ها شدت خواهد داشت.

وی با بیان اینکه روز پنجشنبه در جزایر شمال خلیج فارس نیز رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: روز جمعه در بعضی نقاط جنوب، جنوب شرق و شرق و روز شنبه در جنوب شرق کشور، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

ضیائیان گفت: در طول روزهای جمعه و شنبه، با گذر موج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور، روز جمعه در شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر و روز شنبه در شرق سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور، ابرناکی، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه دریای خزر در طول مدت مذکور مواج خواهد بود و در مناطق ذکر شده دما به طور نسبی کاهش می‌یابد، اضافه کرد: تا ظهر روز پنجشنبه در شهرهای واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی پیش‌بینی می‌شود و طی روزهای جمعه و شنبه، در دامنه‌های جنوبی البرز و روز شنبه در شمال شرق کشور، وزش باد شدید خواهد بود که در مناطق مستعد با احتمال خیزش گرد و خاک همراه می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، کمی ابری، غبار آلود و هوا ناسالم با بیشینه ۲۳ و کمینه ۵ درجه سانتی‌گراد است و روز سه‌شنبه، کمی ابری، غبار آلود و هوا ناسالم، از بعدازظهر افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده، گاهی وزش باد با بیشینه ۲۴ و کمینه ۵ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 704025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.