ریاض، میزبان مجمع شهرهای هوشمند ۲۰۲۴

سازمان داده و هوش مصنوعی عربستان سعودی (SDAIA) در کنگره جهانی نمایشگاه شهر هوشمند (SCEWC) در بارسلونا از همکاری سه ساله با فیرا بارسلونا رونمایی کرد که برگزارکننده کنگره جهانی اکسپو شهر هوشمند است. این اتحاد زمینه‌ساز میزبانی ریاض از مجمع شهرهای هوشمند ۲۰۲۴ است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، عربستان سعودی از انعقاد همکاری سه‌ساله میان سازمان داده و هوش مصنوعی خود با برگزارکننده کنگره جهانی اکسپو شهر هوشمند، فیرابارسلونا، در کنگره جهانی نمایشگاه شهر هوشمند (SCEWC) خبر داد. این اتحاد زمینه‌های میزبانی ریاض از مجمع شهرهای هوشمند را فراهم می‌آورد که برای اوایل سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است.

مجمع شهرهای هوشمند ریاض با هدف گردآوری رهبران فکری ملی، منطقه‌ای و جهانی برای هدایت بحث‌های گسترده عربستان در مورد «شهرهای مردم‌محور، هوشمند و پایدار» برگزار می‌شود، به‌عنوان فرصتی برای ادامه نمایش جدیدترین نوآوری‌های شهر هوشمند عربستان سعودی عمل می‌کند و پلت‌فرمی برای تقویت بحث‌های جهانی با سهامداران کلیدی طرح‌های شهرهای هوشمند است.

نقش عربستان سعودی در تکامل شهرهای هوشمند

عربستان سعودی پیشگام گفتمان جهانی شهر هوشمند، پیشتاز تحولات شهری و ترسیم مسیر تکامل شهر هوشمند در راستای تغییرات چشم‌انداز جهانی شهرها در آینده است و با تأکید بر تعهد به نوآوری و پایداری، معیارهای جدیدی را برای توسعه شهری با تمرکز بر رفاه و نیازهای شهروندان و ارائه طرح‌های آینده‌نگر برای کلان‌شهرهای آینده تعیین می‌کند. در طول نمایشگاه شهر هوشمند بارسلونا، نمایندگان ارشد نهادهای حاکمیت شهری و دیجیتالی برجسته برای بررسی پروژه‌ها و ایده‌های پیشگام به بحث و گفت‌وگو در این زمینه‌ها می‌پردازند. در این میان همکاری‌های گسترده و نشست‌های استراتژیکی با سازمان‌هایی مانند مجمع جهانی اقتصاد، شهرهای تاب‌آور و سایر بخش‌های فعال در زمینه توسعه شهری هوشمند و پایدار شکل گرفته است که شهرهای هوشمند جهان را به سمت تغییر شکل تعاملات خود با فضاهای شهری در سایه قرار دادن تمرکز بر شهروندان سوق می‌دهد.

سازمان داده‌ها و هوش مصنوعی عربستان سعودی (SDAIA) مرجع ملی در همه موارد مربوط به اکوسیستم داده و هوش مصنوعی است. این سازمان موظف است این بخش را تنظیم، نوآوری‌ها را ترویج و ظرفیت‌سازی‌ها را فعال کند، همچنین پلت‌فرم‌ها و زیرساخت‌های مرتبط با داده‌های ملی و هوش مصنوعی را به کار گیرد. حضور این سازمان در کنگره جهانی نمایشگاه شهر هوشمند بارسلونا با ارائه پروژه‌های نوآورانه شهرهای هوشمند عربستان نقش بسزایی در تثبیت موقعیت این کشور به‌عنوان پیشرو در شکل‌دهی آینده فضاهای شهری ایفا می‌کند.

کد خبر 703895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.