جوانان آمریکایی تمایلی به استقلال ندارند

تحقیقات نشان می‌دهد که جوانان آمریکایی متعلق به نسل‌های موسوم به هزاره‌ها و زومر، به دلایلی نظیر اشتغال، افزایش هزینه زندگی و ترجیحات شخصی تمایلی برای جدا شدن از خانواده و زندگی در خانه‌ای مستقل ندارند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، گزارش داده‌های اخیر پایگاه اطلاعاتی بین‌المللی IPUMS نشان می‌دهد که ۶۸ درصد از بزرگسالان نسل زومر آمریکا ترجیح می‌دهند با خانواده زندگی کنند و تمایلی برای مستقل شدن ندارند.

تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان می‌دهد که تقریباً ۱۴ میلیون آمریکایی از نسل موسوم به هزاره (اواخر دهه ۱۹۷۰ تا اوایل دهه ۱۹۸۰) و ۲۳ میلیون از نسل زومر (۱۹۹۵ تا ۲۰۱۰) هنوز با خانواده یا حداقل یک عضو از خانواده خود زندگی می‌کنند. هزاره‌ها اولین نسلی بودند که از سنین جوانی به رایانه، تلفن همراه و تلفن‌های هوشمند دسترسی داشتند. زومرها نیز اولین نسلی بودند که با فناوری دیجیتال و اینترنت بزرگ شده‌اند.

علاوه بر این، به نظر می‌رسد که بسیاری از هزاره‌ها و زومرها تمایلی به تغییر در روند زندگی خود ندارند. این گزارش نشان داد که بیش از ۴۷ درصد از هزاره‌ها و ۴۱ درصد از زومرها انتظار دارند حداقل تا دو سال دیگر خانه خود را با شخص دیگری به اشتراک بگذارند. با کمال تعجب، ۱۴ درصد از هزاره‌ها پیش‌بینی می‌کنند حداقل ده سال در یک خانواده مشترک زندگی کنند، در حالی که زومرها تا حدودی خوشبین‌تر هستند و تنها ۶ درصد آن‌ها همین روال را در بزرگسالی خود تصور می‌کنند.

یافته‌ها نشان می‌دهد که بزرگسالان جوان ممکن است به دلایل مختلفی با خانواده زندگی کنند که به‌طور عمده حول شرایط مالی است. داده‌ها حاکی از آن است که افراد هزاره‌ای که با یک عضو خانواده در ۳۲ سالگی زندگی می‌کنند، خانه خود را با سه یا چهار نفر دیگر به اشتراک می‌گذارند و احتمالاً در صنایعی مانند خدمات غذایی، ساخت‌وساز یا آموزش مشغول به کار هستند. مقایسه این یافته‌ها با نسل‌های قبلی نشان می‌دهد که این دو نسل جوان دیرتر از قدیمی‌ترهای خود قصد استقلال دارند.

جوان‌های آمریکایی تمایلی به استقلال ندارند

این اختلاف بین نسل‌ها را می‌توان به عوامل متعددی نسبت داد؛ نسل‌های جوان‌تر ممکن است ادامه زندگی در خانه‌های والدین خود را برای صرفه‌جویی در هزینه‌هایی مانند صورت‌حساب‌های آب و برق، اجاره یا پیش‌پرداخت‌های آینده جذاب‌تر ببینند، از سوی دیگر روند روبه‌رشدی نیز وجود دارد که هزاره‌ها و زومرها برای مراقبت بیشتر از اعضای خانواده در خانه می‌مانند که منعکس‌کننده پویایی اجتماعی در این کشور است.

کالیفرنیا به عنوان ایالتی با بیشترین تعداد هزاره‌ها و زومرهایی که در خانواده‌های چند نسلی زندگی می‌کنند، شناخته می‌شود؛ هزینه بالای زندگی در لس‌آنجلس که ۵۱ درصد بالاتر از میانگین ملی است نشان می‌دهد که چرا بسیاری از جوانان ترک خانه را دشوار می‌دانند.

یافته‌ها در کل نشان می‌دهد که تصمیم برای ترک خانواده در آمریکا تحت تأثیر عواملی مانند اشتغال، هزینه زندگی و ترجیحات شخصی است.

کد خبر 703433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.