بیداد آلاینده‌های جوی در کرج، تهران و اصفهان / روند افزایشی و کاهشی دما در سواحل شمالی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بیداد آلاینده‌های جوی در کرج، تهران و اصفهان خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امروز در بیشتر مناطق کشور، جوی آرام و پایدار مستقر خواهد بود و در سواحل شمالی، افزایش موقتی دما رخ می‌دهد، همچنین در شهرهای تهران، کرج، اراک و اصفهان، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز جمعه با گذر موج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و استان‌های ساحلی خزر، افزایش ابر، وزش باد، رگبار باران و گاهی رعد و برق رخ خواهد داد، دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود و در سواحل، کاهش موقتی دما رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز شنبه در سواحل دریای خزر، بارش پراکنده و در شمال شرق و شرق کشور، افزایش وزش باد و کاهش نسبی دما، پدیده حاکم خواهد بود، روز یکشنبه در گیلان و شرق اردبیل، وزش باد و بارش پراکنده انتظار می‌رود، در سایر مناطق کشور، جوی پایدار مستقر می‌شود و روز دوشنبه در بیشتر مناطق کشور جو آرام حاکم خواهد بود.

وی ادامه داد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف و غبار محلی، گاهی وزش باد ملایم و هوا ناسالم برای گروه‌های حساس با بیشینه ۲۱ و کمینه ۴ درجه سانتی‌گراد است و روز چهارشنبه، صاف و غبار محلی، گاهی وزش باد ملایم و هوا ناسالم برای گروه‌های حساس با بیشینه ۲۳ و کمینه ۵ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 702755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.