دستگیری ۱۴۱ مجرم سایبری در پی شکایات ۵۸ کاربر اینترنتی

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان از دستگیری ۱۴۱ مجرم سایبری که بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال از کاربران اینترنت کلاهبرداری کرده بودند خبر داد.

‌به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ علی‌اصغر محمدی اظهار کرد: در پی شکایات ۵۸ نفر از شهروندان مبنی بر اینکه افرادی ناشناس در فضای مجازی در قبال تحویل کالا با قیمت مناسب مبالغی را از آنها کلاهبرداری کرده‌اند، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا فرماندهی انتظامی شهرستان گلپایگان قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام اقدامات تخصصی و پلیسی مشخص شد متهمان در سایت‌های واسطه‌گر اقدام به تبلیغ کالا کرده‌، اما پس از دریافت وجه از کاربران، هیچ کالایی را برای آنها ارسال نکرده‌اند.

فرماندهی انتظامی شهرستان گلپایگان با بیان اینکه کلاهبرداران با این شیوه ۲۵ میلیارد ریال از مال باختگان کلاهبرداری کرده بودند، گفت: با تلاش‌های شبانه روزی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا، سرانجام ۱۴۱ مجرم سایبری دستگیر شدند و در تحقیقات صورت گرفته به کلاهبرداری اینترنتی خود اعتراف کردند.

وی با اشاره به تحویل متهمان به مرجع قضائی خاطرنشان کرد: شهروندان بدون مشاهده و دریافت کالا و خدمات، از واریز هرگونه وجه به حساب افراد ناشناس خودداری کنند و معاملات و خریدهای اینترنتی خود را از فروشگاه‌های اینترنتی مجاز انجام دهند.

کد خبر 702299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.