استفاده از هوش مصنوعی  تا چه میزان به توسعه صنعت کشاورزی کمک می‌کند

تکنولوژی هوش مصنوعی می‌تواند با اطلاعاتی که جمع‌آوری و پردازش می‌کند، سیستم‌های آبیاری را هوشمندتر کند و با بررسی سلامت خاک بهترین روش برای آبیاری این زمین‌ها را ارائه کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تکنولوژی‌های متعدد صنعت کشاورزی را تحت تأثیر قرار داده است، یکی از این تکنولوژی‌ها هوش مصنوعی است که باعث شده است روند کاشت و برداشت محصولات به صورت هوشمندانه انجام شود. استفاده از این فناوری باعث می‌شود روند تولید محصولات از نظر کیفیت و حتی کمیت بهبود پیدا کند، همچنین استفاده از هوش مصنوعی در کشاورزی می‌تواند هزینه‌های تولید صنعت کشاورزی را نیز تحت تأثیر قرار دهد، بنابراین کشاورزان سودآوری بیشتری را تجربه می‌کنند.

استفاده از هوش مصنوعی برای آبیاری

تکنولوژی هوش مصنوعی می‌تواند با اطلاعاتی که جمع‌آوری و پردازش می‌کند سیستم‌های آبیاری را هوشمندتر کند و با بررسی سلامت خاک بهترین روش برای آبیاری این زمین‌ها را ارائه کند. در حال حاضر پهپادهای مخصوص آبیاری که از این تکنولوژی بهره می‌برند، می‌توانند آبیاری زمین‌های کشاورزی را به بهترین شکل انجام دهند. نرم‌افزار هوش مصنوعی که با هواپیماهای بدون سرنشین یکپارچه شده است، زمین‌های کشاورزی را مورد بررسی قرار می‌دهد. این هواپیماها برفراز زمین‌های کشاورزی پرواز می‌کنند و اطلاعات مورد نیاز خود را با استفاده از دوربین‌هایی که دارند، دریافت می‌کنند. نرم‌افزارهای هوش مصنوعی می‌توانند با استفاده از این اطلاعات مشکلات سیستم آبیاری را شناسایی کنند و راهکارهایی نیز برای حل این مشکلات ارائه دهند.

بهبود کیفیت محصولات کشاورزی با استفاده از هوش مصنوعی

کشاورزان می‌توانند با استفاده از فناوری هوش مصنوعی بذرهایی انتخاب کنند که بیشترین قابلیت رشد را دارند، این موضوع علاوه بر اینکه بر کیفیت محصولات تولیدشده تأثیر می‌گذارد باعث افزایش کمیت محصولات نیز می‌شود. سیستم‌های هوش مصنوعی می‌تواند با تجزیه و تحلیل داده‌های شیمیایی که از خاک جمع‌آوری می‌کند نظارت کامل و دقیقی بر سلامت خاک داشته باشد و مواد مغذی از دست رفته آن را تشخیص دهد، همچنین هوش مصنوعی قادر است بیماری‌ها، مشکلات و علف‌های هرز را تشخیص دهد و از این طریق از محصولات کشاورزی محافظت کند. از دیگر مزایای قابل‌توجه هوش مصنوعی در صنعت کشاورزی می‌توان به تشخیص زمان درست و مناسب کوددهی به محصولات کشاورزی اشاره کرد.

استفاده از فناوری‌های دیگر در کنار هوش مصنوعی

می‌توان از تکنولوژی هوش مصنوعی در کنار فناوری‌های دیگر مانند انواع حسگرها و اینترنت اشیا استفاده کرد. ادغام این فناوری‌ها عملکرد بهتری را از خود نشان می‌دهد و باعث می‌شود قدرت تحلیل اطلاعات جمع‌آوری شده توسط هوش مصنوعی افزایش پیدا کند، در نتیجه کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی بهبود پیدا می‌کند.

کد خبر 701802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.