افزایش شدت بارش‌ها از بعدازظهر فردا / آب‌گرفتگی منازل و سقوط چند درخت در پی بارندگی امروز

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از افزایش شدت بارش‌ها از بعدازظهر فردا و آب‌گرفتگی منازل و سقوط چند درخت در پی بارندگی امروز خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: روز گذشته _سه‌شنبه نهم آبان‌ماه_ شاهد ورود سامانه بارشی به استان از سمت غرب و در پی آن صدور هشدار سطح زرد بودیم.

وی با اشاره به اعلام آماده‌باش به تمام دستگاه‌های امدادی جهت انجام اقدامات لازم به منظور پیشگیری از وقوع آب‌گرفتگی، افزود: روز گذشته در مناطق غرب و جنوب شاهد بارندگی بودیم، اما بارندگی‌ها شدت زیادی نداشت و بیشتر به صورت بارش‌های پراکنده بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: طی بعدازظهر امروز نیز شاهد بارش در مناطق مرکزی از جمله فلاورجان، اصفهان و برخوار بودیم و بارش‌هایی نیز در غرب و جنوب استان رخ داد.

وی با اشاره به رگباری بودن بارش‌ها در فلاورجان و گزارش آب‌گرفتگی چند منزل، ادامه داد: در شمال شهر اصفهان از جمله ملک‌شهر و خانه اصفهان نیز چند مورد آب‌گرفتگی منازل گزارش شد.

شیشه فروش با اشاره به سقوط چند اصله درخت و ایجاد ترافیک در پی لغزندگی معابر و خیابان‌ها، گفت: سامانه مذکور تا پایان روز جمعه در استان استقرار خواهد داشت و بیشترین بارش طی بعدازظهر روز پنجشنبه تا عصر جمعه به وقوع خواهد پیوست که بیشتر به صورت رگبار خواهد بود.

وی با اشاره به اعلام آماده‌باش متناسب با شرایط جوی استان به تمام دهیاری‌ها، شهرداری‌ها، آب منطقه‌ای، راهداری و نیروهای خدمات‌رسان، اضافه کرد: کوچ عشایر به پایان رسیده است و تنها تعدادی خانوار در فریدون‌شهر و سمیرم ساکن هستند که به آنها اعلام شد سریع‌تر اقدام به کوچ کنند تا عواملی از جمله سرمازدگی و بارش متوجه آنها نشود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار کرد: خانواده‌های عشایر که هنوز اقدام به کوچ نکرده‌اند سریع‌تر باید به مناطق عشایری خود از جمله خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و بوشهر عزیمت کنند.

وی با اشاره به کوچ ۹۰ درصد از عشایر از استان، افزود: بارندگی‌های امروز منجر به لغزندگی معابر و جاده‌ها شده بود و چندین تصادف در پی این شرایط به وقوع پیوست.

شیشه فروش تصریح کرد: واژگونی مینی‌بوس سرویس کارکنان یک شرکت در محور علویجه و فوت شدن دو نفر و مصدومیت ۱۸ نفر یکی از حوادث رانندگی رخ داده بود و بلافاصله هفت تیم امدادی هلال‌احمر پ اورژانس به محل حادثه اعزام شدند و مصدومان حادثه را به بیمارستان منتقل کردند.

وی ادامه داد: در اتوبان ذوب‌آهن و محدوده کلیشاد نیز شاهد تصادف زنجیره‌ای شش تا هفت خودرو بودیم که بلافاصله عوامل اورژانس به محل حادثه اعزام و مصدومان حادثه که هفت نفر بودند را به بیمارستان و مراکز درمانی مربوطه منتقل کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به تصادف دو خودروی سواری در محور پادنای سمیرم، گفت: رانندگان با توجه به وجود روغن روی آسفالت جاده‌ها و ایجاد لغزندگی در پی وقوع باران، توجه به مسیر داشته باشند و رعایت الزامات ایمنی را در دستور کار قرار دهند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت نکات ایمنی در جاده‌ها در پی کاهش میدان دید، وزش باد، بارندگی و لغزندگی و توجه به توصیه‌های پلیس، اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۲ مورد حوادث رانندگی مربوط به ناوگان حمل و نقل مسافر به وقوع پیوسته است و از همین رو به تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها تاکید شده است که از در صورت برقراری سرویس حمل و نقل، با شرکت‌های مجاز و دارای تاییدیه همکاری داشته و خودروها و رانندگان آنها نیز دارای گواهی باشند.

شیشه فروش با تاکید بر اینکه خودروهای مورد استفاده در سیستم حمل و نقل باید سالم باشند و فرسودگی نداشته باشند، اظهار کرد: سال گذشته شاهد وقوع حادثه برای بسیاری از خودروهای ناوگان حمل و نقل و تریلی‌ها بودیم و خودروها بدون استفاده از زنجیره چرخ در شرایط بارش برف تردد داشتند.

وی خاطرنشان کرد: تمام خودروها در مناطق برف‌گیر و گردنه‌ها باید لوازم ایمنی به همراه داشته باشند و خودروی خود را به زنجیر چرخ مجهز کنند و از سالم بودن خودرو، برف پاک‌کن و چراغ‌ها اطمینان حاصل کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: طبق پیش‌بینی هواشناسی، از دهه دوم آبان‌ماه تا پایان آذر و دی‌ماه، شاهد افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی بارش‌ها در مناطق غرب و جنوب غرب و ۱۰ تا ۲۰ درصد در مناطق مرکزی و شرق خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بارش‌ها در مدت زمان مذکور بالاتر از حد نرمال خواهد بود، ادامه داد: متناسب با این موضوع جلسه ستاد مدیریت بحران استان با حضور تمام بخش‌ها تشکیل و برای هر شهرستان، معین انتخاب شد.

شیشه فروش گفت: لایروبی دهانه پل‌ها و مسیل‌ها، تقویت سیل‌بندها، تخلیه دهانه پل‌ها از رسوبات و ایمن‌سازی جاده‌ها به تمام دهیاری‌ها، راهداری و شهردارهای ابلاغ شد و آب منطقه‌ای موظف است که نسبت به کمیته کنترل و پیشگیری سیل اقدام کند و ساماندهی را در رودخانه‌ها در دستور کار قرار دهد.

وی با اشاره به لزوم انبار شن و نمک در پایگاه‌های بین جاده‌ای، اضافه کرد: تقویت تجهیزات امدادی، آمبولانس‌ها، پایگاه‌ها، انبارها و امکانات امدادی نیز باید در دستور کار دستگاه‌های خدمات‌رسان هلال‌احمر و اورژانس قرار گیرد.

کد خبر 700876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.