به‌کارگیری هوش مصنوعی در حمل‌ونقل سانتیاگو

به‌کارگیری یک سیستم عملیاتی مبتنی بر هوش مصنوعی به‌زودی طراحی، زمان‌بندی و مدیریت شبکه اتوبوس‌رانی سانتیاگو، پایتخت شیلی را ارتقا خواهد بخشید و در افزایش پایداری شهری نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سیستم هوش مصنوعی جدید سانتیاگو به شکل یک نرم‌افزار ارائه خواهد شد و به بهبود مدیریت در تمام سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی شهر، به‌ویژه اتوبوس‌ها، کمک زیادی خواهد کرد. مدیران بخش حمل‌ونقل شهر برای این منظور نرم‌افزار کمپانی اپتی‌باس Optibus را انتخاب کرده‌اند که از قابلیت کافی برای طراحی، زمان‌بندی و مدیریت تمام انواع اتوبوس‌های عمومی در سراسر شهر برخوردار است. هدف از این اقدام ارتقا و بهینه‌سازی حمل‌ونقل عمومی برای هفت میلیون شهروند پایتخت شیلی است که بدون شک، در بهبود کیفیت زندگی اجتماعی آن‌ها نیز نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

به‌کارگیری هوش مصنوعی در حمل‌ونقل سانتیاگو

هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌رانی

ناوگان اتوبوس‌رانی سانتیاگو شامل هفت هزار اتوبوس عمومی است که دو هزار مورد از آن‌ها را اتوبوس‌های الکتریکی تشکیل می‌دهد. این اتوبوس‌ها در مجموع طی هر سال بیش از ۹۵۰ میلیون مسافر را در ۳۴ منطقه شهری سراسر استان و بخش‌های خودمختار پونته آلتو و سن برناردو که در مجموع میزبان ۴۰ درصد از جمعیت شیلی است، حمل می‌کند. مدیران سانتیاگو ادعا کرده‌اند که پس از هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌رانی میزبان یکی از پیشرفته‌ترین ناوگان‌های آمریکایی لاتین خواهند بود، ضمن این‌که شبکه حمل‌ونقل جدید در لیست اولین سامانه‌های مجهز به سیستم پرداخت برخط هزینه سفر قرار خواهد گرفت. مهم‌تر این‌که ناوگان اتوبوس‌رانی هوشمند پایتخت شیلی پس از سامانه اتوبوس‌رانی چین، بیشترین تعداد خودروهای الکتریکی سراسر جهان را در خود جا خواهد داد و در نتیجه بخش حمل‌ونقل شهری آن از سبزترین سامانه‌های تردد دنیا خواهد بود.

به‌کارگیری بستر نرم‌افزار اپتی‌باس در این سامانه به ارتقای سطح پایداری، کارآمدی و راحتی عبور و مرور از طریق اتوبوس‌های شهری کمک زیادی خواهد کرد که این امر به سهم خود در تشویق مردم به اتخاذ تردد سبز بسیار سهیم خواهد بود و انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از عبور و مرور را به حداقل خواهد رساند.

کد خبر 700474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.