آزمایش خودروهای خودران در دبی / سیاست حمایتی توکیو از مزارع شهری

جدیدترین خبرهای شهرهای جهان ایمنا را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، «نوآوری جهانی ترکیه در بهره‌برداری از انرژی باد سیستم بی‌آرتی»، «هنگ‌کنگ، میزبان بهترین سیستم حمل‌ونقل عمومی جهان»، «آزمایش خودروهای خودران در دبی»، «ابتکار اسپانیا در ساخت ایستگاه‌های اتوبوس هوشمند خورشیدی»، «افزایش سرمایه‌گذاری‌های بریتانیا در تقویت سامانه‌های اتوبوسرانی»، «بازیافت هزاران تن باتری در سنگاپور»، «آغاز تردد تاکسی‌های پرنده در لس‌آنجلس»، «افزایش تعداد اتوبوس‌های برقی در نیوزیلند»، «سیاست حمایتی توکیو از مزارع شهری» و «تبدیل پلاستیک بازیافتی به تی‌شرت در دبی» را در این بسته خبری مدیریت شهرهای جهان ایمنا بخوانید.

نوآوری جهانی ترکیه در بهره‌برداری از انرژی باد سیستم بی‌آرتی

ترکیه از سیستم حمل‌ونقل سریع (بی‌ارتی) خود برای تولید انرژی استفاده می‌کند که این ابتکار امروزه توجه بسیاری از شهرها و کشورهای سراسر جهان را به‌سمت خود جلب کرده است. در این سیستم نوآورانه تلفیقی حمل‌ونقل سریع (بی‌آرتی) و تولید انرژی ترکیه، توربین‌های بادی محور عمودی کنار جاده‌، باد تولیدی ناشی از تردد وسایل‌نقلیه عبوری سریع‌السیر استانبول را به انرژی تبدیل می‌کنند. تحت این سیستم، به‌طور متوسط یک کیلووات انرژی در ساعت انرژی ذخیره می‌شود.

روی توربین‌های به‌کار رفته در این سیستم که از انرژی خورشیدی استفاده می‌کنند، پنل‌های خورشیدی قرار دارد که قابلیت اندازه‌گیری دما را هم دارند. سیستم نوآورانه ترکیه همچنین دارای حسگرهای رطوبت، باد، دی‌اکسیدکربن و یک پلت‌فرم اینترنت اشیای (IoT) هوشمند برای اتصال به زیرساخت‌های دیگر است. این سیستم به‌عنوان ایستگاه پایش زلزله نیز عمل می‌کند و ایمنی شهرهایی را که در آن نصب شده است بهبود می‌بخشد.

هنگ‌کنگ، میزبان بهترین سیستم حمل‌ونقل عمومی جهان

بسیاری از محققان هنگ‌کنگ را به‌عنوان کشور میزبان بهترین سیستم حمل‌ونقل عمومی جهان شناخته‌اند. از نظر بسیاری از گردشگرانی که به هنگ‌کنگ سفر می‌کنند نیز تجربه تردد از طریق وسایل‌نقلیه این قلمرو بسیار متفاوت با عبور و مرور از طریق خودروهای عمومی سایر نقاط دنیا است. این افراد ادعا می‌کنند که کیفیت انواع خودروهای عمومی نظیر تراموا، اتوبوس‌ها و قطارهای شهری به حدی بالا است که آن‌ها را برای انتخاب روش سفر خود در داخل کشور با چالش مواجه می‌کند. جالب‌تر این‌که برای پرداخت هزینه سفر از طریق تمام انواع خودروهای عمومی هنگ‌کنگ تنها داشتن یک کارت موسوم به «کارت اختاپوس» کافی است و نیازی به همراه داشتن کارت‌های مختلف یا پرداخت وجه نقدی برای تردد از طریق خودروهای عمومی مختلف نیست.

محققان علت پیشرفته بودن سیستم حمل‌ونقل عمومی هنگ‌کنگ را به دو مؤلفه اصلی یعنی افزایش ناگهانی جمعیت به دنبال مهاجرت مردم سایر کشورها و نبود زیرساخت‌های کافی به‌منظور میزبانی خودروهای خصوصی برای تمام شهروندان نسبت داده‌اند که مدیران را از همان ابتدای پیدایش قلمرو به تأمین خودروهای باکیفیت برای تشویق مردم به اتخاذ تردد از طریق آن‌ها سوق داده است.

کشتی‌های مسافربری پیشرفته علت دیگر تبدیل سیستم حمل‌ونقل هنگ‌کنگ به پیشرفته‌ترین و بهترین سامانه‌های تردد عمومی محسوب می‌شود چراکه علاوه بر کیفیت بالای خود، لذت سفر را از طریق عبور از تونل‌های متعدد برای مسافران دوچندان می‌کند.

آزمایش خودروهای خودران در دبی / سیاست حمایتی توکیو از مزارع شهری

آزمایش خودروهای خودران در دبی

اداره راه و حمل‌ونقل دبی از آغاز آزمایش‌های نظارت بر وسایل‌نقلیه خودران در شهر خبر داد. در طول این مرحله از آزمایش، یک راننده برای اطمینان از حداکثر ایمنی خودروهای خودران حضور خواهد داشت و پس از جمع‌آوری داده‌های گسترده و مرتبط، ایمنی این خودروها ارزیابی خواهد شد.

این ابتکار یک گام مهم رو به جلو به‌منظور دستیابی به اهداف اداره راه و حمل‌ونقل دبی است، به طوری که دبی را به اولین شهر در خاورمیانه و شمال آفریقا تبدیل می‌کند که حمل‌ونقل خودران را با موفقیت به مرحله اجرا گذاشته است. علاوه بر این، طرح یادشده با هدف شهر برای تبدیل شدن به هوشمندترین شهر جهان نیز مطابقت دارد و به بهبود رفاه و ایمنی ساکنان، گردشگران و بازدیدکنندگان شهر دبی کمک می‌کند.

مقامات شهری نیز اعلام کرده‌اند که ۲۵ درصد همه جابه‌جایی‌های شهر دبی تا سال ۲۰۳۰ میلادی از طریق وسایل نقلیه خودران انجام خواهد شد.

ابتکار اسپانیا در ساخت ایستگاه‌های اتوبوس هوشمند خورشیدی

دانشمندان دانشگاه سویای اسپانیا ایستگاه‌های اتوبوس خورشیدی را طراحی کرده‌اند که می‌تواند هوا را به‌طور چشمگیری خنک کند تا عابران پیاده تجربه بهتری از حضور در ایستگاه داشته باشند. ایستگاه‌هایی که از چنین سیستمی بهره می‌برند. این سیستم نوآورانه شامل چند بخش سنسور حضور مسافران، پنل‌های خورشیدی، مخزن آب و پمپاژهای مداربسته است.

این نوع سیستم‌های خورشیدی قابلیت گرم کردن را نیز دارند، به طوری‌که سیستم‌های گرمایش خورشیدی آب، از پنل‌ها یا لوله‌هایی به نام کلکتورهای خورشیدی برای جمع‌آوری انرژی خورشیدی استفاده می‌کنند. این کلکتورها بخش مادون قرمز نور مرئی را به گرما تبدیل می‌کنند. در این سیستم مخلوطی سیال از آب و گلیکول وجود دارد که به دور مداری پمپ می‌شود که از سیلندر آب گرم می‌گذرد و به این ترتیب باعث انتشار گرمای آب به ایستگاه می‌شود.

افزایش سرمایه‌گذاری‌های بریتانیا در تقویت سامانه‌های اتوبوسرانی

لغو اجرای پروژه قطار پرسرعت HS۲ بریتانیا، تخصیص سرمایه ۱۵۰ میلیون پوندی را برای سامانه‌های اتوبوس‌رانی محلی بخش‌هایی از انگلستان به دنبال خواهد داشت. بنابراین تمام سیستم‌های اتوبوس محلی در میدلند و شمال انگلستان تا یک سال آینده مشمول دریافت کمک‌هزینه‌ای ۱۵۰ میلیون پوندی برای تقویت خدمات اتوبوس‌رانی خود خواهند بود.

دولت بریتانیا از صرف هزینه‌ای در مجموع به ارزش یک میلیارد پوند برای این منظور خبر داده و مدعی شده است این مرحله اول حمایت از سامانه‌های اتوبوس‌رانی کشور محسوب می‌‎شود و قرار است طی اجرای پروژه از سرمایه‌گذاری‌های بیشتر برای برخورداری از سیستم‌های حمل‌ونقل شهری در سراسر قلمرو رونمایی شود.

هدف از افزایش سرمایه‌گذاری برای بهبود خدمات اتوبوس‌رانی شهری در بریتانیا کمک به مدیران محلی در سراسر میدلند و شمال انگلستان به منظور افزایش خدمات در بخش حمل‌ونقل عمومی معرفی شده با این حال قرار است این طرح در آینده در سایر شهرهای قلمرو نیز پیاده شود. مدیران می‌توانند از این کمک‌هزینه برای رایگان کردن تردد شهروندان بهره بگیرند و از این طریق آن‌ها را به عبور و مرور از طریق اتوبوس‌های عمومی به منظور دستیابی به اهداف پایدار سوق دهند.

بازیافت هزاران تن باتری در سنگاپور

یک شرکت بازیافت زباله‌های الکترونیکی در سنگاپور موفق شد بیش از ۶ هزار تن باتری‌های دورریخته شده را با موفقیت پردازش و بازیافت کند. این شرکت باتری‌های لیتیومی گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها را بازیافت می‌کند و تخمین زده است که وزن باتری در چنین دستگاه‌هایی حدود ۵۰ گرم و کل مقدار بازیافت شده معادل حدود ۱۲۰ میلیون واحد دستگاه است.

فلزات کمیاب مانند لیتیوم و کبالت به‌طور مؤثر از باتری‌های ضایعاتی استخراج شدند و سطح خلوص آن‌ها به ۹۹ درصد رسید،

به نظر می‌رسد که هدف شرکت از بازیافت زباله‌های الکترونیکی در سنگاپور دستیابی به اقتصاد دایره‌ای است که به کاهش ضایعات و استفاده بیشینه از منابع کمک می‌کند، با بازیافت فلزات کمیاب استخراج شده از باتری‌های دورریخته شده می‌توان برای تولید باتری‌های جدید استفاده کرد.

آزمایش خودروهای خودران در دبی / سیاست حمایتی توکیو از مزارع شهری

آغاز تردد تاکسی‌های پرنده در لس‌آنجلس

یکی از کمپانی‌های هوافضا در کالیفرنیا اقدام به تولید نوعی تاکسی پرنده بدون راننده کرده و آن را در آسمان لس‌آنجلس به حرکت در آورده است. این اقدام به طور آزمایشی پیاده‌سازی شده و قرار است در صورت بهبود حمل‌ونقل تعداد بیشتری از آن‌ها حمل مسافران را در لس‌آنجلس و حتی کالیفرنیا به عهده بگیرد.

تولیدکنندگان این تاکسی در مرحله آزمایشی قابلیت حرکت آن را به صورت خودران در یک محیط پیچیده و در کنار سایر هواپیماهای فرودگاه فراهم آوردند تا از عملکرد این تاکسی مطمئن شوند. مرحله آزمایشی تردد تاکسی پرنده لس‌آنجلس با حرکت در مسیرهای مختلف همراه بود و در آن از رویکرد نسل پنجم خودروهای بدون راننده کمپانی تولیدکننده بهره گرفته شد.

افزایش تعداد اتوبوس‌های برقی در نیوزیلند

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که ۱۰ اتوبوس برقی جدید به ناوگان اتوبوس‌رانی شهر کرایست‌چرچ در نیوزیلند اضافه شده است. این اتوبوس‌های بدون آلایندگی بخشی از تلاش‌های مداوم برای کاهش انتشار کربن و افزایش کیفیت حمل‌ونقل عمومی شهر است، اتوبوس‌های برقی جدید در مسیرهای مختلف محلی خدمت خواهند کرد، جایگزین وسایل نقلیه قدیمی دیزلی می‌شوند و آلاینده‌های ناشی از خدمات اتوبوس‌رانی شهر را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهند.

با اضافه شدن ۱۰ اتوبوس برقی جدید، وسایل نقلیه الکتریکی باتری‌دار در شهر کرایست‌چرچ در نیوزیلند به ۵۱ عدد افزایش پیدا می‌کند که بیش از ۲۵ درصد ناوگان اتوبوس‌رانی شهر را تشکیل می‌دهد، این اقدام با چشم‌انداز گسترده‌تر ارائه شده برای دستیابی به ناوگان صد درصد بدون آلایندگی در سراسر نیوزیلند و استرالیا تا سال ۲۰۳۵ میلادی مطابقت دارد.

سیاست حمایتی توکیو از مزارع شهری

توکیو به‌منظور حفظ مزارع کشاورزی خود در دل جنگل‌های بتنی شهر، به معرفی قانون مناطق سبز مولد و صدور اجازه برای فروش مستقیم محصولات توسط کشاورزان کرده است. در پس آسمان‌خراش‌های سربه‌فلک‌کشیده بزرگ‌ترین جنگل بتنی جهان، بیش از هزار مزرعه کوچک تحت حمایت مدیران شهر، به کشت محصولات کشاورزی ادامه می‌دهند. در ورای این زمین‌ها و گلخانه‌ها نیز تردد ماشین‌ها غوغا می‌کند تا جعبه‌های گوجه‌فرنگی، تربچه و کلم را بارگیری کنند و به سراسر شهر برسانند. علاقه به محصولات غذایی محلی در این شهر بسیار زیاد است و تداوم فعالیت مزارع تولید این محصولات در راستای فراهم آوردن میوه و سبزیجات تازه برای مصرف‌کنندگان، آینده کشاورزی این شهر محسوب می‌شود.

توکیو تصمیمی حیاتی برای حفظ زمین‌های کشاورزی خود گرفته است. ۸۰ درصد از مزارع این شهر تحت حفاظت قانون مناطق سبز مولد قرار دارد و شهر مقرر کرده است که مالکان پس از ۳۰ سال می‌توانند زمین خود را به قیمت بازار به دولت بفروشند و اگر از این اقدام خودداری کنند، یارانه مالیاتی زمین قطع و زمین برای توسعه تجاری فروخته می‌شود.

حدود ۸۰ درصد از مزارع تحت حمایت این قانون واجد شرایط برای فروش در سال ۲۰۲۲ بودند. این مناطق تقریباً ۴۵ درصد از زمین‌های کشاورزی توکیو را تشکیل می‌داد، اما دولت شهر برای ایجاد امکان تمدید ۱۰ ساله با قانون منطقه سبز خاص وارد عمل شد و ۹۴ درصد از زمین‌های کشاورزان فعال در مناطق سبز مولد را حفظ کرد.

آزمایش خودروهای خودران در دبی / سیاست حمایتی توکیو از مزارع شهری

تبدیل پلاستیک بازیافتی به تی‌شرت در دبی

اداره برق و آب دبی بازیافت بطری‌های پلاستیکی و قوطی‌های آلومینیومی را برای کارمندان آسان کرده است‌. این سازمان چندین دستگاه هوشمند در تعدادی از ساختمان‌های خود قرار داده است که بطری پلاستیکی و قوطی آلومینیومی را تحویل می‌گیرد. تاکنون کارمندان این اداره حدود ۲۲۱ هزار و ۹۰۰ بطری پلاستیکی و قوطی آلومینیومی را بازیافت کرده‌اند و با تبدیل آن‌ها به نخ پلی‌استر مورد نیاز برای تولید تی‌شرت، لباس و شلوار و اقلام دیگر، بیش از ۱۱ هزار و ۶۰۰ تی‌شرت و کالای دیگر تولید کرده‌اند.

پروژه یادشده که در راستای استراتژی اقتصاد دایره‌ای اداره برق و آب دبی و استراتژی مدیریت یکپارچه زباله دبی قرار دارد، نوآوری در زمینه مدیریت زباله و همچنین تبدیل زباله به انرژی را بهبود می‌بخشد و منجر به ارائه راه‌حل‌های عملی بیشتر برای چالش‌های زیست‌محیطی می‎‌شود.

کد خبر 699436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.