قیمت خودرو امروز ۴ آبان/ افزیش مجدد قیمت‌ها

قیمت خودرو در بازار امروز با روند صعودی همراه شد و بیشترین تغییر قیمت نیز در محصولات مونتاژی اتفاق افتاد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قیمت خودرو در بازار امروز دوباره با نوسان قیمت همراه شد و بیشتر محصولات به ویژه خودروهای مونتاژی با افزایش قیمت روبرو شدند. درواقع رشد قیمت خودرو در بازار امروز در حالی رخ داده که دیروز قیمت‌ها روند نزولی داشت.

علت بالا رفتن قیمت خودرو را می‌توان به دلیل افزایش تعرفه خودروهای مونتاژی دانست، زیرا وزارت صمت تعرفه واردات قطعات منفصله خودرو را افزایش داد و بر این اساس حجم موتورهای کمتر از ۱.۵ لیتر و داخلی سازی کمتر از ۲۰ درصد: از ۲۸ درصد به ۵۱ درصد افزایش یافت.

همچنین حجم موتورهای کمتر از ۱.۵ لیتر و داخلی سازی بین ۲۰ تا ۵۰ درصد: از ۶،۱۱ و ۱۶ درصد به ۲۸ درصد رسید. خودروهایی با حجم موتور بین ۱.۵ تا ۲ لیتر و داخلی سازی کمتر از ۲۰ درصد نیز از ۱۶ درصد به ۵۱ درصد نزدیک شد.
علاوه بر این حجم موتورهای بین ۱.۵ تا ۲ لیتر و داخلی سازی بین ۲۰ تا ۵۰ درصد: از ۱۱ درصد به ۲۸ درصد افزایش پیدا کرد.

اولین اثر این بالا رفتن تعرفه نیز در افزایش ۱۰ درصدی قیمت کشنده و کامیون‌های بهمن دیزل اتفاق افتاد و به نظر می‌رسد سایر شرکت‌ها نیز در قیمت خودروهایشان بازنگری کنند.

تغییر قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی برخلاف روز گذشته با روند افزایشی همراه شدند. برای مثال دنا پلاس تیپ سه با سه میلیون تومان افزایش به ۶۴۳ میلیون تومان در بازار آزاد رسید. قیمت پژو ۲۰۷ تیپ ۵ نیز رشد سه میلیون تومانی را تجربه کرد و با قیمت ۵۴۲ میلیون تومان خرید و فروش شد.

علاوه بر این قیمت تارا اتوماتیک که یک سدان خانوادگی و اقتصادی به شمار می‌آید با ۴ میلیون تومان رشد به قیمت ۷۷۵ میلیون تومان نزدیک شد.

قیمت خودرو امروز ۴ آبان/ افزیش مجدد قیمت‌ها

تغییر قیمت خودروهای مونتاژی

افزایش قیمت در خودروهای مونتاژی شدید تر بود و مدیران خودرو بیشترین افزایش قیمت در بازار امروز را به خود اختصاص داد. به طوری که قیمت تیگو ۸ پرو مکس با ۴۰ میلیون تومان رشد قیمت به دو میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان رسید.
اما روند صعودی قیمت‌های در سایر شرکت‌های مونتاژی کمتر وجود داشت و شاهد تغییرات زیادی در محصولات آن‌ها نبودیم. برای مثال خودرو جک s3 تنها با دو میلیون تومان افزایش به ۹۴۲ میلیون تومان در بازار آزاد رسید. علاوه بر این قیمت خودرو فیدلیتی پرایم ۵ نفره نیز با همین میزان رشد قیمت به یک میلیارد و ۵۰۸ میلیون تومان معامله شد.
قیمت خودرو امروز ۴ آبان/ افزیش مجدد قیمت‌ها
کد خبر 699240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.