تصمیم جالب تیم‌های فوتبال فرانسه و انگلیس در مبارزه با تغییرات اقلیمی

تیم‌های فوتبال فرانسه و انگلیس با انتخاب شیوه‌های سفر پایدار نظیر قطار به مبارزه با انتشار کربن و حمایت از راهکارهای مقابله با تغییرات اقلیمی پرداختند تا الگوی جوامع خود برای انتخاب شیوه‌های سفر سبز باشند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طبق قوانین فرانسه که همه تیم‌های ملی کشور را دربرمی‌گیرد، تیم‌های فوتبال فرانسه در راستای کاهش انتشار کربن، تردد بین مکان‌های مسابقات خود را که زیر سه ساعت از هم فاصله دارند، به جای هواپیما با قطار انجام خواهند داد. به این ترتیب کیلیان امباپه و تیمش برای رسیدن به بازی بعدی خود با قطار سفر خواهند کرد.

حمل‌ونقل پایدار در باشگاه‌های فرانسه

این سیاست از مدت‌ها پیش برای تیم‌های زنان و جوانان زیر ۲۱ سال در حال انجام است، اما اجرای آن برای تیم‌های بزرگسالان مردان کمی طول کشید. دلیل این امر انجام تدارکات حمل‌ونقل عمومی توسط فدراسیون فوتبال فرانسه برای جابه‌جایی تیم‌هایی بود که یک ستاره جهانی را در ترکیب خود دارند و تردد آن‌ها با تجمعات مردم همراه است.

فرانسه درصدد است به‌منظور ایفای نقش تیم‌های ملی در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، این قانون را هر چه سریع‌تر اجرا کند، زیرا مسابقات ورزشی هم‌چون فوتبال به‌دلیل پروازهای متعدد با هواپیما، مقدار زیادی کربن منتشر کنند. به این ترتیب بر اساس قوانین جدید زیست‌محیطی فرانسه، در صورتی که سفر با قطار کمتر از دو ساعت و نیم طول بکشد، پروازهای داخلی ممنوع است. البته این قانون در مورد هواپیماهای خصوصی صدق نمی‌کند.

تصمیم جالب تیم‌های فوتبال فرانسه و انگلیس در مبارزه با تغییرات اقلیمی

حمل‌ونقل پایدار در باشگاه‌های فوتبال انگلستان

با گسترش شیوه‌های حمل‌ونقل پایدار، تیم‌های فوتبال انگلیس نیز در حال جایگزینی سفرهای هوایی خود با قطار هستند. انجمن حامیان فوتبال و باشگاه‌های لیگ فوتبال انگلیس به اجرای مفاد منشور سفر پایدار پرداخته‌اند. باشگاه‌ها برای مشارکت در این طرح ثبت‌نام می‌کنند تا به‌عنوان مشوقی برای دیگران عمل کنند.

دلیل راه‌اندازی این طرح آمار به‌دست‌آمده مبنی بر این بود که طول سفر تعداد بالایی از ۸۱ پرواز داخلی کوتاه‌مدت فردی، انجام‌گرفته توسط تیم‌های لیگ برتر در طول ۱۰۰ مسابقه طی دو ماه اخیر، تنها ۲۷ دقیقه زمان بوده است.

از آنجا که اتکای باشگاه‌های فوتبال به پروازهای کوتاه‌مدت، در تقابل با استراتژی‌های پایداری گسترده‌تر آن‌ها قرار دارد، باشگاه‌ها درصدد هستند تا با گنجاندن شیوه‌های سفر پایدارتر در جابه‌جایی‌های خود و تبدیل شدن به الگو برای طرفداران و عموم مردم نشان دهند که اقدامات اقلیمی فراتر از تنها صحبت کردن است.

راه‌آهن بزرگ غربی انگلستان به این ترتیب آمادگی‌های لازم را برای پشتیبانی از تدارکات تیم‌های انجام داده است تا تیم‌ها با قطار سفر کنند که یک شیوه حمل‌ونقلی سازگار با محیط‌زیست است.

کد خبر 698715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.