قیمت نفت امروز ۲ آبان / روند صعودی قیمت نفت ازسرگرفته شد

بهای معاملات نفت برنت با ۵۷ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش، به ۹۰ دلار و ۴۰ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهای معاملات نفت برنت با ۵۷ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش، به ۹۰ دلار و ۴۰ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۵۴ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش، به ۸۶ دلار و سه سنت در هر بشکه رسید.

یوکی تاکاشیما، اقتصاددان شرکت «نومورا سکیوریتیز» در این باره گفت: بازار پس از کاهش در دو روز معامله گذشته و نگرانی‌های مداوم نسبت به احتمال اختلال عرضه نفت خاورمیانه، روند افزایشی را در پیش گرفته است.

هر دو شاخص روز دوشنبه با مضاعف شدن تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ در سرزمین‌های اشغالی فلسطین که نگرانی سرمایه‌گذاران را نسبت به مختل شدن عرضه نفت این منطقه تخفیف داده بود، بیش از دو درصد ریزش کردند.

واندانا هری، مؤسس شرکت «واندا اینسایتس» گفت: وضعیت بین رژیم صهیونیستی و حماس، به شدت سیال است و بازار درباره این که آیا این جنگ، تشدید خواهد شد یا وضعیت با ادامه آزادی اسرا، آرام‌تر می‌شود، دو دسته مانده است.

تاکاشیما پیش بینی کرد با توجه به این که همه نگاه‌ها به وضعیت در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، تولید اوپک و بهبود تقاضا در چین دوخته شده است، وست تگزاس اینترمدیت برای مدتی به محدوده ۸۰ تا ۹۰ دلار صعود می‌کند.

نظرسنجی مقدماتی رویترز نشان داد ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته رشد کرده است و ذخایر بنزین و سوخت‌های دیگر کاهش پیدا کرده است. آمار هفتگی ذخایر نفت و سوخت آمریکا روز سه‌شنبه از سوی مؤسسه امریکن پترولیوم و روز چهارشنبه از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، هفته گذشته تعلیق شش ماهه تحریم‌ها علیه صادرات نفت ونزوئلا را اعلام کرد. این اقدام می‌تواند به افزایش صادرات این کشور کمک کند و تا حدودی ریسک اختلال عرضه در مناطق دیگر را جبران کند.

امروز _دوشنبه دوم آبان‌ماه_ مصادف با بیست‌وچهارم اکتبر ۲۰۲۳، قیمت نفت اوپک، نفت برنت، نفت WTI و نفت سنگین ایران با نوسان‌هایی همراه بود؛ تغییرات قیمتی آن‌ها تا لحظه تنظیم این خبر به شرح زیر است:

۱. قیمت سبد نفتی اوپک در آخرین تغییر ۹۵.۷۲ دلار بود.

قیمت نفت امروز ۲ آبان / روند صعودی قیمت نفت ازسرگرفته شد

۲. قیمت نفت برنت در آمریکا با ۱.۶۲ درصد کاهش نسبت به روز گذشته به ۸۸.۹ دلار رسید.

۳. قیمت جهانی نفت خام به ۸۵.۷۵ دلار نزدیک شد؛ همچنین قیمت نفت WTI در بازار آمریکا به ۸۸.۷۵ دلار افزایش پیدا کرد.

۴. نفت سنگین ایران نیز ۸۶.۹۷ دلار معامله شد.

۵. قیمت نفت سبک ایران در آخرین در محدوده ۸۸.۲۳ دلار بود.

۶. قیمت جهانی بنزین با ۰.۲۶ درصد کاهش به ۲.۳۲۴۴ دلار رسید.

۷. قیمت جهانی گاز طبیعی به ۳.۲۶۸ دلار کاهش پیدا کرد.

۸. قیمت جهانی نفت کوره با ۰.۵۱ درصد افت به قیمت ۳.۰۸۷۷ دلار نزدیک شد.

۹. قیمت جهانی گازوئیل به ۹۰۰.۸۸ دلار کاهش پیدا کرد.

کد خبر 698535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.