تجارتی پررونق با احداث باغ تجاری بادام داشته باشید

اگر به تازگی تصمیم گرفته اید که در یک زمینه تجاری مشغول به کار شوید، ما به شما پیشنهاد می کنیم که یک باغستان بادام احداث کنید. باغات تجاری بادام در ایران رونق بسیاری دارند و هر کسی که به این حوزه وارد شده به هیچ عنوان از کار خود پشیمان نیست.

البته به غیر از افرادی که بدون دانش و اطلاعات کافی در این حوزه مشغول به کار شده اند. با این اوصاف برای نهال کاری و باغداری شما باید تجربه و دانش کافی را به دست آورید و ما در این مطلب قرار است برای این موضوع به شما کمک کنیم؛ پس در ادامه مطلب همراه ما باشید.

جایگاه باغات تجاری در نظام سرمایه داری کنونی

اغلب افرادی که درگیر نظام سرمایه داری کنونی هستند، فکر می کنند که احداث یک باغ تجاری آنطور که باید و شاید نمی تواند در زمینه اقتصادی و مالی برای شما مفید باشد؛ اما واقعیت چیز دیگری است.

به گفته منابعی معتبر مانند ویکی پدیا، ویکی هو، نهالستان نهالوند و ویکی کشاورز باغداری تجاری می تواند یکی از بهترین انواع زمینه های سرمایه گذاری در نظام سرمایه داری کنونی باشد. سرمایه گذاری در زمینه احداث باغات بادام برخلاف سرمایه گذاری های نوین مانند خرید طلا، سکه یا دلار ریسک زیادی نداشته و می تواند آینده شما و فرزندان و نوادگان شما را تا مدت های طولانی تامین کند.

نهال های بادام باکیفیت لازمه احداث باغ تجاری

تجارتی پررونق با احداث باغ تجاری بادام داشته باشید

احداث باغستان تجاری بدون خرید و انتخاب نهال های بادام باکیفیت امکان پذیر نیست. در واقع اگر می خواهید در زمینه باغداری موفق شوید باید بدانید که نهال هایی که کاملا سالم هستند و از شرایط رشد و نمو برخوردارند برای باغ خود انتخاب نمایید.

تشخیص نهال های سالم کار چندان سختی نیست، برای این منظور شما تنها کافی است که ویژگی های ظاهری نهال را مد نظر قرار دهید. ویژگی های ظاهری یک نهال سالم هم شامل موارد زیر می شود:

  • ریشه ای عاری از هرگونه آفت و بیماری و بسیار قوی
  • تنه ای عاری از آفت و بیماری
  • تنه ای که به صورت یک شاخه رشد کرده باشد
  • استاندارد بودن فاصله بین پایه و پیوندک نهال با زمین
  • جوانه هایی سرحال و شاداب

اگر با وجود بررسی ویژگی های ظاهری نهال نتوانستید، تشخیص دهید که نهال سالم است یا خیر شما باید از فروشنده بپرسید آیا نهال کارت قرنطینه و کارت سلامت دارد یا خیر؟ کارت قرنطینه و کارت سلامت مجوزهایی هستند که معمولا از سوی سازمان جهاد کشاورزی کشور به نهالستان ها داده می شود و هدف از صدور این مجوزها اثبات کیفیت نهال است.

نهال های اقتصادی بادام شامل چه نهال هایی هستند؟

با توجه به بررسی ها و آمارهای گرفته شده، محبوب ترین و اقتصادی ترین نهال های بادام از نظر باغداران ایرانی موارد زیر هستند:

نهال بادام آذر

نهال های آذر در دسته نهال های اصلاح شده قرار می گیرند، این نهال ها برای کاشت در مناطق سردسیری بسیار مناسب اند. شما می توانید مطمئن باشید اگر این نهال ها را در ارتفاع 100 تا 3000 متر بالاتر از سطح دریا در مناطق سردسیر بکارید به خوبی ثمر می دهند.

نهال های آذر از پیوند یک رقم نهال فرانسوی به نام آی و یک رقم نهال ایتالیایی با نام کریستومورتو به وجود آمده است و به هر 20 روز یکبار آبیاری نیاز دارد. اگر شما به خوبی از این نهال ها نگه داری کنید همان سال اول به باردهی می رسند و می توانید چیزی حدود 7 کیلوگرم بادام از هر نهال برداشت نمایید.

نهال بادام تونو

نهال های بادام تونو هم درست مثل نهال های آذر، نهال هایی اصلاح شده هستند. این نهال های ایتالیایی تبار برای کاشت در ارتفاع 100 تا 3000 متر بالاتر از سطح دریا مناسب اند و شما می توانید مطمئن باشید که در مقابل سرمایی که در این ارتفاع وجود دارد به خوبی مقاومت می کنند؛ چرا که آن ها بعد از سرمای زمستان گل می دهند و به باردهی می رسند.

این نهال ها در همان سال اول محصول می دهند، البته به شرط آنکه شما آن ها را هر 20 روز یکبار آبیاری کنید و فاصله کاشت نهال ها از یکدیگر 4 متر باشد.

نهال بادام فرانیس

نهال های فرانیس نژاد فرانسوی داشته و از کشور عشاق به ایران می آیند، این نهال ها همچون سرو بلند قامت بوده و معمولا میوه ها در شاخه های بالایی نهال رشد می کنند.

نهال های فرانیس هم اصلاح شده هستند و بعد از سرمای بهار به گل دهی می رسند؛ از همین رو قابلیت رشد در مناطق سردسیری را دارند. این نهال ها باید در ارتفاع 100 تا 3000 متر بالاتر از سطح آب های آزاد کاشته شوند و در صورتی که هر 20 روز یکبار آن ها را آبیاری کنید در همان سال اول به محصول دهی می رسند.

نهال بادام مامایی

در میان تمام نهال های بادام، نهال های مامایی اقتصادی تر هستند؛ چرا که اگر خوب به آن ها رسیدگی کنید در فصول برداشت شما می توانید چیزی حدود 15 کیلوگرم بادام از این نهال ها برداشت کنید.

نهال های بادام مامایی هم جزو نهال های اصلاح شده قرار می گیرند و امکان رشد آن ها در مناطق سردسیری وجود دارد؛ چرا که نهال های مامایی دیر گلند. میوه این نهال 5 گرم وزن دارد و اغلب میوه ها مغز دوقلو داشته و بسیار خوش طعم اند.

بادامی که از نهال هایی مامایی به دست آید به دلیل طعم فوق العاده آن برای صادرات مناسب است. در ضمن اگر شما می خواهید این نهال ها به خوبی رشد کنند باید هر 20 روز یکبار آن ها را آبیاری کرده و نهال ها را در فاصله 4 متری از هم بکارید.

نهالوند در این سرمایه گذاری به شما کمک می کند

تجارتی پررونق با احداث باغ تجاری بادام داشته باشید

بله اگر به دنبال یک همراه در باغداری هستید، نهالوند دوست خوب شما خواهد بود. شما می توانید برای خرید بهترین نهال بادام به وب سایت نهالستان نهالوند با نشانی https://nahalvand.com/product-category/almond/ مراجعه نمایید. در این وب سایت شما می توانید مشخصات و قیمت انواع مختلف نهال بادام را مشاهده کنید.

ضمنا شما می توانید از طریق وب سایت نهالوند به صورت اینترنتی باکیفیت ترین نهال ها را بخرید. تنها کافی است نام نهالوند را در مرورگر خود جستجو کرده تا از مزایای زیر برخوردار شوید:

  • امکان خرید بهترین و با کیفیت ترین نهال های بادام شناسنامه دار
  • امکان خرید 24 ساعته
  • امکان خرید نهال هایی که کارت سلامت و کارت قرنطینه دارند
  • امکان دریافت مشاوره رایگان با مشاورین خبره نهالوند برای تهیه مناسب ترین نهال بادام با توجه به شرایط آب و هوایی ایران
  • ارسال نهال ها به سراسر ایران به صورت بدون واسطه
  • امکان تهیه نهال با قیمت رقابتی و مقرون به صرفه
  • ارائه نهال ها با ضمانت واقعی بازگشت کالا
کد خبر 697786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.