وقوع طوفان و فعال شدن زنگ هشدار «خطر زندگی» در اسکاتلند / تعطیلی مدارس بریتانیا

اداره هواشناسی بریتانیا برای هفته جاری هشدارهای زرد برای بخش وسیعی از مناطق این کشور و هشدارهای قرمز را با نشان «خطر زندگی» برای بخش‌هایی از اسکاتلند صادر کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با وقوع طوفان بابت (Storm Babet)، بخش‌هایی از بریتانیا و ایرلند مواجهه با بادهای شدید و سیل‌های احتمالی آماده شده‌اند. اداره هواشناسی بریتانیا به‌دنبال این شرایط، هشدار قرمز نادر (احتمال خطر زندگی) برای بارندگی‌های استثنایی و مداوم در شرق اسکاتلند و هشدارهای زرد برای باد و باران در مناطق دیگر انگلستان، ولز و ایرلند شمالی صادر کرده است. این اولین باری است که پس از وقوع طوفان دنیس در فوریه ۲۰۲۰، هشدار قرمز برای باران در بریتانیا صادر می‌شود.

هشدار قرمز بخش‌هایی از شرق اسکاتلند را از ساعت ۶ بعدازظهر روز پنجشنبه تا ظهر روز جمعه تحت پوشش قرار می‌دهد و در بعضی مکان‌ها احتمال بارش ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلی‌متری وجود دارد. طوفان تا روز شنبه ادامه خواهد داشت و انتظار می‌رود باعث سیل، قطع برق و اختلال در سفر شود.

هشدارهای زرد رنگ آب‌وهوای شدید نیز به معنای وجود خطر بادهای شدید، شرایط بسیار مرطوب آب‌وهوایی و وقوع سیل احتمالی در طول هفته تا روز شنبه است که برای بخش وسیعی از بریتانیا صادر شده است و بخش‌هایی از اسکاتلند و شمال و شرق انگلستان را پوشش می‌دهد.

پیش‌بینی‌ها همچنین نشان داده است که احتمال پایینی برای وقوع سیل‌های آسیب‌رسان به خانه‌ها، مشاغل و بعضی از ساختمان‌ها در ایرلند شمالی وجود دارد و به‌طور جاده‌های شهری با آب‌گرفتگی مواجه می‌شوند. این سیل‌ها با فروریختن یا آسیب دیدن ساختمان‌ها و سازه‌ها همراه است و احتمال وقوع جریان سریع آب‌ها یا سیلاب عمیق و خطرناک برای زندگی وجود دارد. برق و سایر خدمات ضروری مانند خدمات گاز، آب یا تلفن همراه نیز ممکن است قطع شود.

پایتخت‌نشین‌ها آخر هفته سختی پیش رو دارند

طوفان بابت، همچنین بارش شدید باران و وزش شدید باد را برای پایتخت انگلستان به‌ارمغان می‌آورد که طبق پیش‌بینی‌ها از حوالی ظهر آغاز می‌شوند و قبل از غروب تمام شهر را فرامی‌گیرند. روز پنجشنبه رگبارهای پراکنده و شدید و رعدوبرق با بیشینه ۱۹ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود که حداقل تا پایان روز جمعه ادامه دارد.

تعطیلی مدارس بریتانیا به‌دنبال وقوع طوفان

بریتانیا اعلام کرد به‌دنبال وقوع طوفان و صدور هشدارهای «خطر زندگی» به‌واسطه وقوع بادهای ۷۰ مایل بر ساعت طوفان بابت، مدارس تعطیل خواهند شد و به مردم گفته می‌شود که در خانه بمانند.

بخش‌هایی از اسکاتلند نیز با احتمال طغیان رودخانه‌ها و غرقاب شدن سیستم‌های زهکشی و در نتیجه خطر سیل روبه‌رو هستند. این خطر با این واقعیت تشدید می‌شود که بسیاری از حوضه‌های آبریز در پی بارندگی شدید هفته گذشته و جاری شدن سیل اشباع شده‌اند. بنابراین دولت هشدار می‌دهد که هیچ‌کس نباید خطرات را بدیهی تلقی کند.

اوایل اکتبر تا ۱۸۰ میلی‌متر باران پیش‌بینی شده بود که منجر به رانش زمین و لغو تردد قطار و رویدادهای ورزشی به دلیل سیل شد و پیش‌بینی ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلی‌متری فعلی رعایت جانب احتیاط را ضروری می‌کند. به همین دلیل و در راستای تلاش‌های دولتی برای حفظ زندگی ساکنان، مدارس در روزهای پایانی هفته تعطیل خواهند بود.

کد خبر 697256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.