استکهلم میزبان محله زیست‌محیطی سبز

استکهلم سوئد با ایجاد یک محله زیست‌محیطی جدید در منطقه مرکز شهر در سال ۲۰۲۵، تردد خودروهای دیزلی و بنزینی را در این منطقه به‌طور کامل ممنوع می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر استکهلم تصمیم گرفته است که از ابتدای سال ۲۰۲۵ تردد خودروهای بنزینی و دیزلی را به‌طور کامل در مرکز شهر ممنوع کند. این منطقه خیابان‌های خرید اصلی و مناطق اداری شلوغ استکهلم را در خود جا داده و بسیار پرتردد است. هدف از این اقدام جدید و جدی شورای شهر ایجاد محیطی پاک‌تر، ساکت‌تر و سالم‌تر در پایتخت سوئد با اولویت دادن به سلامت و تندرستی مهمانان و ساکنان است.

راهی برای بازگشت خودروها نیست

شورای شهر تأکید کرد که پس از ایجاد منطقه زیست‌محیطی برنامه‌ریزی‌شده هیچ راهی برای بازگشت خودروها حتی طی چندین سال آینده نیز وجود نخواهد داشت، به این معنی که طبق استانداردهای سوئد طرح ارائه‌شده سخت‌گیرانه‌ترین در نوع خود است و انتظار می‌رود پایتخت سوئد را به الگویی درخشان برای سایر شهرها تبدیل کند.

استکهلم میزبان محله زیست‌محیطی سبز

پس از اجرای کامل طرح در سال ۲۰۲۵ تنها وسایل‌نقلیه تمام الکتریکی اجازه تردد در محدوده منطقه را دارند و شورای شهر فقط برای تردد وانت‌های هیبریدی پلاگین بزرگ‌تر، آمبولانس‌ها، وسایل‌نقلیه پلیس و خودروهایی استثنا قائل شده است که توسط رانندگان دارای معلولیت‌های مستند رانده می‌شوند.

علاوه بر این، شورا از برنامه‌ریزی‌های بیشتر برای توسعه تدریجی این منطقه به دیگر نقاط استکهلم خبر داد و تأیید کرد از آنجا که تغییرات ناگهانی و شدید، همچنین تعیین افق‌های کوتاه‌مدت برای اجرا خوشایند همه شهروندان نیست، تحولات به مرور صورت می‌پذیرد.

قابل‌توجه این‌که همه ساکنان استکهلم موافق ایده‌های مترقی شهر در مورد سبز شدن نیستند و شرکت‌های حمل‌ونقل خصوصی هم‌چون اپراتورهای تاکسی بر این عقیده‌اند که تغییرات مورد نظر شورای شهر بسیار عجولانه است، چراکه نقاط شارژ خودروهای برقی کافی در شهر برای عملی کردن چنین انتقالی وجود ندارد، با این حال شورا در انجام تغییرات جدی است.

استکهلم میزبان محله زیست‌محیطی سبز

کد خبر 696161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.