دوربین‌های هوش مصنوعی در خدمت آتش‌نشانی تگزاس

اعضای شورای شهر تگزاس در ایالات متحده آمریکا طرح به‌کارگیری دوربین‌های هوش مصنوعی را برای کشف زودهنگام آتش‌سوزی و اعمال اقدامات مناسب در شهر تصویب کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دوربین‌های جدیدی که قرار است در سراسر آستین، مرکز تگزاس، نصب شود مجهز به سنسورهای هوش مصنوعی خواهد بود که داده‌های مربوط به آتش‌سوزی‌های احتمالی را به طور لحظه‌ای برای کارکنان و مدیران آتش‌نشانی فراهم می‌آورد و آن‌ها را به اعمال اقدامات زودهنگام سوق می‌دهد. این طرح به دنبال وقوع آتش‌سوزی‌های مکرر طی یک سال گذشته و وقوع پیامدهای غیرقابل جبران ارائه شد و در نهایت به تصویب برنامه‌ریزان شهر رسید.

نصب دوربین‌های مجهز به هوش مصنوعی برای کشف زودهنگام آتش‌سوزی در آستین برای اولین بار در ایالت تگزاس اجرا می‌شود و مدیران امیدوار هستند که مانند الگویی برای سایر شهرهای ایالت و حتی کشور برای اجرای اقدامات مشابه به منظور به حداقل رساندن فجایع ناشی از آتش‌سوزی‌ها عمل کنند. این اقدام با هدف تضمین سلامت شهروندان، دارایی‌ها و زیرساخت‌ها در مقابل آتش‌سوزی‌های احتمالی در آینده اجرا خواهد شد و در ضمن، افزایش تاب‌آوری شهر را در مقابل بحران‌های طبیعی احتمالی در آینده به دنبال خواهد داشت. البته این طرح قبلاً در واشنگتن، پورتلند و کالیفرنیا اجرا شده و پیامدهای مثبت بسیاری به دنبال داشته است.

کشف زودهنگام آتش‌سوزی از طریق دوربین‌های هوشمند

به‌زودی ۱۲ دوربین مجهز به هوش مصنوعی با قابلیت ثبت تصاویر به صورت ۳۶۰ درجه و با کیفیت بسیار بالا برای کشف زودهنگام آتش‌سوزی در آستین نصب خواهد شد که مدیران از آغاز فعالیت آن‌ها تا تابستان ۲۰۲۴ خبر داده‌اند. این اقدام سالانه ۵۰۰ هزار دلار هزینه برای شهر به دنبال خواهد داشت و در حال حاضر قرار شده است به مدت پنج سال اجرا شود. عملکرد دوربین‌های نام‌برده به این صورت است که از طریق ثبت تصاویر ماهواره‌ای از تمام اطراف به صورت ۲۴ ساعته و در تمام روزهای هفته، قابلیت شناسایی آتش‌سوزی‌ها برای کارکنان آتش‌نشانی در همان مراحل اولیه شروع فراهم می‌آید و این افراد به سرعت در محل حادثه برای اعمال اقدامات مناسب حضور پیدا می‌کنند.

علاوه بر این، دوربین‌های هوش مصنوعی آستین قابلیت نظارت بر شبکه‌های الکتریکی شهر را برای مأموران آتش‌نشانی فراهم می‌آورد، ضمن این‌که به‌طور لحظه‌ای آن‌ها را از وجود دود در نقاط مختلف آگاه می‌کند.

اعضای شورای شهر آستین امیدوار هستند که به‌کارگیری دوربین‌های هوش مصنوعی نه‌تنها به آن‌ها در کشف آتش‌سوزی، بلکه برای شناسایی سایر انواع رویدادهای طبیعی کمک کند و به افزایش تاب‌آوری مناطق منجر شود.

کد خبر 695642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.