دما در شرق، جنوب شرق و مرکز کاهش می‌یابد / تداوم بارش‌ها در کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز، بارش پراکنده در سواحل دریای خزر، استان‌های زنجان، قزوین، تهران، قم و شمال سمنان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: روز شنبه در نوار شمالی و بخش‌هایی از شرق کشور و روز یکشنبه در شمال غرب و شمال کردستان، بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.‌

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز دوشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور، در شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، بارش پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روز سه‌شنبه بارش ضمن تشدید در سواحل، به شمال شرق کشور نیز کشیده می‌شود و امروز در غرب، نوار شرقی، روزهای شنبه و دوشنبه در غرب و زاگرس مرکزی و روز سه‌شنبه در نیمه جنوبی کشور، وزش باد شدید و در بعضی مناطق همراه با خیزش گردوخاک خواهد بود.

ضیائیان گفت: امروز در شرق، جنوب شرق و مناطق مرکزی کشور، کاهش نسبی دما رخ خواهد داد و دریای خزر امروز مواج است.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف به تدریج افزایش ابر، گاهی وزش باد با بیشینه ۲۸ و کمینه ۱۴ درجه سانتی‌گراد است و در روز شنبه، بیست‌ودوم مهرماه نیز صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد شدید و احتمال طوفان و گردوخاک با بیشینه ۳۰ و کمینه ۱۴ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 695462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.