تخم‌مرغ در آفریقای جنوبی نایاب شد!

آفریقای جنوبی در حال حاضر با یکی از بدترین نوع شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان دست‌وپنجه نرم می‌کند و به همین علت میلیون‌ها مرغ طی چند هفته گذشته کشته شده‌اند، ذخایر گوشت طیور در معرض تهدید قرار گرفته و تخم مرغ در سوپرمارکت‌های سراسر کشور تمام شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، وقوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در آفریقای جنوبی، باعث کمبود شدید تخم‌مرغ در این کشور شده است.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که کمبود تخم‌مرغ باعث جهش قیمت این ماده محبوب می‌شود؛ این امر با توجه به اینکه تخم‌مرغ یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین منابع پروتئین برای میلیون‌ها فقیر این کشور است، اصلاً شرایط ایده‌آلی نیست.

خرده‌فروشی‌ها، مزارع و غول‌های صنعت طیور آفریقای جنوبی نیز آسیب‌های جدی دیده‌اند. بزرگترین تولیدکننده مرغ در این کشور اعلام کرد که آنفلوآنزا، صنایعی را که قبلاً تحت فشار افزایش هزینه‌ها و بحران برق قرار گرفته بودند، به طور آشکار ویران کرده است.

کشاورزان این کشور در تلاش برای جلوگیری از شیوع آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان، بیش از هفت میلیون مرغ تخم‌گذار را معدوم کردند. بر اساس گزارش انجمن طیور آفریقای جنوبی، این میزان ۲۰ تا ۳۰ درصد کل ذخایر مرغ این کشور است.

بیش از نیمی از مردم آفریقای جنوبی زیر خط فقر زندگی می‌کنند. آنها در حال حاضر حدود ۳۵ درصد از درآمد خود را صرف غذا می‌کنند و این سهم احتمالاً در نتیجه کمبود تخم‌مرغ افزایش می‌یابد.

تخم‌مرغ در آفریقای جنوبی نایاب شد!

حال نه‌تنها مصرف‌کنندگان برای تخم‌مرغ هزینه بیشتری می‌کنند، بلکه افزایش قیمت تخم‌مرغ بر سایر محصولات غذایی تأثیر می‌گذارد که صنایع برای تولید آن‌ها از تخم‌مرغ و سایر محصولات طیور استفاده می‌کردند. در پایان ماه گذشته، تولیدکننده مادر طیور آفریقای جنوبی (Astral) اعلام کرد که شیوع این بیماری تاکنون ۱۱.۵ میلیون دلار ضرر داشته است.

آسترال گفت آنفولانزا با سرعت نگران‌کننده‌ای در این صنعت گسترش یافته است و صنعت طیور را ویران کرده است. این شرکت همچنین به تولیدکنندگان هشدار داد که آفریقای جنوبی ممکن است طی چند ماه آینده با کمبود گوشت مرغ نیز مواجه شود.

کشاورزان و کارشناسان صنعت طیور تخمین می‌زنند که شش ماه طول می‌کشد تا بخش طیور جوجه‌هایی را که معدوم کرده است جایگزین کند، به این معنی که هرگونه کمبود محصولات طیور ممکن است تا سال ۲۰۲۴ ادامه یابد.

این نگرانی‌ها از مرزهای آفریقای جنوبی نیز فراتر رفته است؛ نامیبیا که بیشتر طیور خود را از آفریقای جنوبی وارد می‌کند، در بحبوحه شیوع این بیماری، واردات را از همسایه خود ممنوع کرد.

دولت آفریقای جنوبی در تلاش برای اطمینان بخشیدن به مصرف‌کنندگان اعلام کرد که در حال بررسی خرید واکسن آنفلوآنزای پرندگان است.

کد خبر 695031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.