سرمایه‌گذاری‌ ایرلند بر پروژه‌های مشارکتی نوآور شهروندان

مدیران دوبلین در ایرلند شمالی از راه‌اندازی مراکزی برای سرمایه‌گذاری جمعی خبر داده و مدعی شده‌اند شهروندان را برای اجرای نوآوری‌هایی در زمینه پایداری و تنوع مورد حمایت مالی قرار خواهند داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، حمایت مالی اعضای شورای شهر دوبلین از شهروندان برای ارائه طرح‌های دوستدار محیط زیست و پیاده‌سازی پروژه‌های مربوطه دست‌کم تا پنج سال آینده ادامه خواهد داشت و رویکردهایی جامعه‌محور را در بر خواهد گرفت. در واقع تمام شهروندانی که به‌طور گروهی یا فردی تدابیری را در راستای افزایش پایداری، بهبود وضعیت محیط زیست، ارتقای سطح سلامت جسمی و روانی شهروندان، ترویج فراگیری اجتماعی و افزایش فضاهای سبز در سراسر شهر ارائه دهند، پس از تأیید طرح، موفق به دریافت حمایت مالی مدیران برای اجرای پروژه‌های خود خواهند شد.

سرمایه‌گذاری‌ ایرلند بر پروژه‌های مشارکتی شهروندان

بستر سرمایه‌گذاری اجتماعی

اعضای شورای شهر دوبلین برای اجرای استراتژی سرمایه‌گذاری اجتماعی خود به همکاری با نهادها و کمپانی‌های مختلف پرداخته‌اند و در نظر دارند بستری اختصاصی را برای این منظور توسعه دهند. در این راستا، قرار است نهادهای مختلف در سرمایه‌گذاری برای طرح‌هایی که از سوی شهروندان ارائه می‌شود و بیشترین سودآوری را برای آن‌ها به دنبال دارد، به رقابت با یکدیگر بپردازند. مدیران شهر نیز در نظر دارند سالانه ۳۰۰ هزار یورو را به حمایت از پروژه‌های دوستدار محیط زیست اجتماعی ارائه شده توسط شهروندان اختصاص دهند به این امید که علاوه بر تشویق مردم به مشارکت در ارائه تدابیر خود، چشم‌انداز کلی شهر را با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای بهبود بخشند. این کمک‌هزینه تنها به اجرای طرح‌هایی اختصاص داده خواهد شد که تاکنون توسط اعضای شورای شهر اجرا نشده است و در واقع تحولاتی جدید را در زمینه پایداری شهر دوبلین به وجود خواهد آورد.

برنامه‌ریزان دوبلین به منظور تسهیل فرآیند درخواست کمک‌هزینه و واریز آن به حساب شهروندانی که طرح‌های تأیید شده را ارائه می‌دهند، بستری اختصاصی را توسعه داده‌اند که هر کاربر می‌تواند با کلیک روی آن و ارائه طرح خود تا پنج هزار یورو دریافت کند.

اعضای شورای شهر دوبلین امیدوار هستند که اجرای این طرح مردم را به تلاش برای بهبود محیط زندگی خود سوق دهد و به افزایش پایداری کلی شهر کمک کند.

سرمایه‌گذاری‌ ایرلند بر پروژه‌های مشارکتی شهروندان

کد خبر 693881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.