سازمان حفاظت محیط زیست مجاز به نظارت بر واحدهای آلاینده شد

طبق مصوبه مجلس، سازمان حفاظت محیط زیست مجاز است از طریق آزمایشگاه‌های معتمد و همکار، بر میزان آلایندگی و ارزیابی خوداظهاری واحدهای آلاینده نظارت کند.

به گزارش ایمنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز _دوشنبه دهم مهرماه_ در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق درباره برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران، بند (ب) ماده ۲۲ را تصویب کردند.

طبق این مصوبه «دستگاه‌های اجرایی مکلفند طرح‌های کلان توسعه‌ای خود را مورد ارزیابی راهبردی محیط زیستی قرار داده و گزارش آن را برای تأیید به سازمان حفاظت محیط زیست ارسال نمایند.

آئین‌نامه اجرایی این بند، مشتمل بر تعریف طرح‌های کلان توسعه‌ای ظرف چهار ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون، توسط سازمان حفاظت محیط زیست تهیه می‌شود و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

همچنین بند (پ) ماده ۲۲ به تصویب رسید که بر اساس آن، سازمان حفاظت محیط زیست مجاز است از طریق آزمایشگاه‌های معتمد و همکار، بر میزان آلایندگی و ارزیابی خوداظهاری واحدهای آلاینده و واسنجی (کالیبراسیون) تجهیزات پایش آلاینده‌های منابع زیستی نظارت نماید. پرداخت تعرفه خدمات مذکور بر عهده واحدهای مشمول می‌باشد.

آئین‌نامه اجرایی این بند مشتمل بر تعیین شاخص‌ها و معیارهای زیست محیطی و تعرفه‌های ارائه خدمات به واحدهای مشمول، ظرف سه ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون توسط سازمان مذکور تهیه می‌شود و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.»

کد خبر 692319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.