حرکت‌های جهادی کارخانه انسان‌سازی است

رئیس بسیج سازندگی اصفهان گفت: حرکت‌های جهادی کارخانه انسان‌سازی برای جوانان است و باید از این ظرفیت مردمی به بهترین وجه استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سرهنگ حسن عجمی در نشست خبری که ظهر امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ به مناسبت هفته بسیج سازندگی برگزار شد، اظهار کرد: نهادهایی همچون جهاد سازندگی و بسیج سازندگی که در زمان حیات امام خمینی (ره) و در زمان زعامت رهبر معظم انقلاب ایجاد شد، کمک حال نظام و مردم است.

وی با اشاره به ایجاد بسیج سازندگی در سال ۱۳۷۹ افزود: محور فعالیت در چهار قالب خدمت‌رسانی، محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی و حرکت جهادی است.

عجمی با اشاره به فعالیت گروه‌های جهادی در دوره شیوع کرونا برای ضدعفونی اماکن و فضاهای عمومی و تولید ماسک گفت: با وجود اینکه بیشتر کشورها درگیر مشکل ماسک بودند، با فعالیت گروه‌های جهادی و مردمی، ما مشکلی در این زمینه نداشتیم.

وی ادامه داد: در دوران شیوع کرونا، موضوع کمک مومنانه به فرمان رهبر انقلاب با محوریت بسیج مطرح شد که با استفاده از ظرفیت مردمی، سه میلیون بسته معیشتی به نیازمندان اهدا شد.

به گفته رئیس بسیج سازندگی اصفهان، با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی در موضوع ازدواج آسان، سه هزار کمک‌هزینه جهیزیه اعطا شد.

وی آزادسازی زندانیان با کمک سازمان زندان‌ها و طرح کاسب امین را از دیگر اقدامات بسیج سازندگی برشمرد.

عجمی موضوع آب را یکی از مشکلات کشور دانست و گفت: قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با محوریت مشکلات آبی کشور ایجاد شده که بسیج سازندگی نماینده آن در استان است و در شهرهای نائین، سمیرم و فریدون‌شهر اقداماتی در دست اجراست که در پی آن ۴۰ روستا از نعمت آب شرب پایدار برخوردار شدند.

به گفته وی در طرح شهید عجمیان، ۵۵۰ مدرسه در سطح استان با محوریت گروه‌های جهادی فعالیت‌های مهمی انجام گرفته است.

مطالبه‌گری برای تحقق شعار سال

رئیس بسیج سازندگی اصفهان رهبر انقلاب سال‌هاست محور اقتصادی برای شعار سال انتخاب کرده‌اند و سال جاری نیز سال جهش تولید با مشارکت مردم نامیده شده است و وظیفه داریم در خصوص شعار سال و موانعی که بر سر راه است، مطالبه‌گری کنیم.

عجمی با بیان اینکه هدف بسیج خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی است، تصریح کرد: ۱۶۴۹ صندوق قرض‌الحسنه ایجاد شده است که نقش بسیج سازندگی، آموزش به تسهیلگران آموزش داده شده که این صندوق‌ها مردم‌محور و اشتغال‌زا است، در طرح جهاد روشنایی نیز با راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی، ۵۰۵ مگابایت به ظرفیت برق استان اضافه شد.

وی حرکت‌های جهادی را کارخانه انسان‌سازی برای جوانان نامید و تاکید کرد: از این ظرفیت مردمی باید به بهترین وجه استفاده شود.

عجمی اهدای بسته معیشتی، افتتاح نیروگاه خورشیدی، افتتاح مزرعه اقتصاد مقاومتی، افتتاح طرح‌های کارفرمایی، افتتاح استخر ذخیره آب و اعزام ۱۰۰ گروه جهادی به مناطق هدف را از برنامه‌های شاخص هفته بسیج سازندگی عنوان کرد و از اصحاب رسانه خواست با تعامل دوجانبه، اقدامات انجام شده را به اطلاع مردم برسانند.

به گزارش ایمنا، در ادامه این نشست، رئیس بسیج سازندگی اصفهان به سوالات خبرنگاران پاسخ داد و عماد مرادی مدیر قرارگاه مقاومتی، جواد شجاعی مسئول فرهنگی و رسانه و عماد کاویانی مدیر گروه‌های جهادی نیز به ارائه توضیحاتی در حوزه مسئولیتی خود پرداختند.

کد خبر 750051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.