آغاز فعالیت اولین قطار پرسرعت شناور روی آب در چین

اهداف بلندپروازانه چین در بخش حمل‌ونقل به توسعه نوع جدیدی از قطار شناور روی آب با سرعت بالا منجر شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، راه‌آهن پرسرعت از اواسط سال ۲۰۱۰ به‌سرعت در چین توسعه یافته است و اکنون شبکه راه‌آهن پرسرعت این کشور (با طول کل ۲۶ هزار مایل تا پایان سال ۲۰۲۲) طولانی‌ترین و پرمصرف‌ترین شبکه راه‌آهن در جهان است.

راه‌آهن پرسرعت چین دوسوم کل شبکه‌های راه‌آهن پرسرعت جهان (HSR) را تشکیل می‌دهد و این سیستم شامل راه‌آهن پرسرعت پکن-گوانگژو است که با هزار و ۴۲۸ مایل طولانی‌ترین خط HSR در حال کار در جهان است.

اولین قطار پرسرعت شناور چین در مسیری به طول ۲۷۷ کیلومتر در سواحل جنوب شرقی تردد خود را آغاز کرد. این قطار شهرهای جانگجاو، شیامن و فوجو را که هر سه در استان فوجیان قرار دارد، به هم پیوند می‌دهد و قابلیت رسیدن سریع مسافران را میان آن‌ها فراهم می‌آورد. نهایت سرعت قطار شناور چین که اولین سفر خود را در بیست‌وهشتم سپتامبر و در ساعت ۹:۱۵ از فوجو آغاز کرد، ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت است.

آغاز فعالیت اولین قطار پرسرعت شناور روی آب در چین

مسیر تردد اولین قطار شناور پرسرعت چین ۸۴ پل و ۲۹ تونل را در بر گرفته، ضمن این‌که ۲۰ کیلومتر از آن نیز بر فراز آب است. مدیر اداره ترابری قطار شهری چین ادعا کرده است که در قطار جدید از ربات‌های هوشمند و فولاد دوستدار محیط زیست مقاوم در مقابل زنگ‌زدگی بهره گرفته شده است تا هر گونه آسیب به وسیله نقلیه را هنگام تماس با آب به حداقل برساند.

طراحی مسیری که چین برای تردد اولین قطار شناور پرسرعت کشور در نظر گرفته مربوط به سال ۲۰۱۶ است، با این حال در همان زمان مدیران از توسعه هشت مسیر افقی و عمودی برای این منظور خبر دادند که البته موقعیت کوهستانی استان فوجیان احداث این مسیرها را با چالش مواجه کرده است.

آغاز فعالیت اولین قطار پرسرعت شناور روی آب در چین

کد خبر 691717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.