گوشت منجمد را می‌توان به صورت مستقیم پخت؟

متخصص تغذیه بالینی و رژیم‌شناسی گفت: انجماد باعث می‌شود که باکتری‌ها، مخمرها، کپک‌ها و سایر میکروب‌های گوشت غیرفعال شوند و زمانی که یخ گوشت باز می‌شود، این میکروب‌ها می‌توانند مجدد فعال و تکثیر شوند.

رضا غیاثوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پخت گوشت‌های منجمد اظهار کرد: انجماد باعث می‌شود که باکتری‌ها، مخمرها، کپک‌ها و سایر میکروب‌های گوشت غیرفعال شوند و زمانی که یخ گوشت باز می‌شود، این میکروب‌ها می‌توانند مجدد فعال و تکثیر شوند؛ به همین دلیل وقتی گوشت را در دمای اتاق می‌گذاریم تا یخ آن باز شود در کمتر از دو ساعت باید پخته شود.

وی با بیان اینکه احتمالاً برای همه پیش آمده است که زمان کافی برای باز شدن یخ گوشت ندارند، افزود: سرویس بازرسی و ایمنی غذایی (FSIS) دپارتمان کشاورزی آمریکا (USDA) عنوان می‌کند در این صورت مشکلی پیش نمی‌آید و تنها زمان پخت را باید ۵۰ درصد بیشتر در نظر گرفت که مطمئن شویم مرکز گوشت به صورت کامل پخته می‌شود.

این متخصص تغذیه بالینی و رژیم‌شناسی تصریح کرد: البته هرقدر قطعات گوشت یا مرغ کوچک‌تر باشد، خیالمان راحت‌تر است و اگر قطعات گوشت مانند سینه مرغ منجمد بزرگ باشد، مدت زمان بیشتری باید صرف کنیم تا مطمئن شویم گوشت به‌طور کامل مغزپخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر مرکز گوشت حداقل دو دقیقه در دمای ۷۰ درجه سانتی‌گراد قرار گیرد، به طور تقریبی تمام باکتری‌های آن از بین می‌روند.

کد خبر 691697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.