قیمت نفت امروز ۳۰ شهریور/ نفت ایران به ۹۴ دلار نزدیک شد

قیمت جهانی نفت خام در بازار امروز با ۰.۲۶ درصد کاهش به ۸۷.۵۵ دلار نزدیک شد، همچنین قیمت نفت WTI در بازار آمریکا به ۹۰.۲۸ دلار افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قیمت نفت در ابتدای معاملات بازار جهانی امروز روند کاهشی داشت و انتظار افزایش نرخ بهره ایالات متحده باعث شد تا تأثیر کاهش ذخایر نفت خام این کشور جبران شود.

درواقع معاملات آتی برنت برای تحویل در نوامبر با ۶۷ سنت کاهش به ۹۲.۸۶ دلار در هر بشکه رسید. علاوه بر این قیمت هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) ۷۱ سنت کاهش پیدا کرد و به ۸۸.۹۵ دلار رسید که این نرخ پایین‌ترین قیمت از ۱۴ سپتامبر است.

بر اساس داده‌های ادارهٔ اطلاعات انرژی آمریکا ذخایر ایالات متحده در هفته گذشته بیش از دو میلیون بشکه در روز کاهش یافت. همچنین ذخایر نفت خام در مرکز تحویل WTI به پایین‌ترین میزان خود از ژوئیه ۲۰۲۲ رسید. علاوه بر این به گفته گروه بانکی ANZ کاهش تولید توسط عربستان سعودی و اوپک پلاس انتظار می‌رود تا پایان سال باقی بماند و این موضوع باعث می‌شود تا ذخایر نفت در جهان به پایین‌ترین میزان خود برسد.

البته به نظر می‌رسد با رسیدن به فصل سرما و افزایش تقاضای جهانی قیمت‌ها مجدد روند صعودی به خود بگیرد و می‌توان انتظار داشت قیمت نفت در آستانه بزرگترین افزایش فصلی از زمان حمله روسیه به اوکراین قرار دارد.

امروز _پنج شنبه سی‌ام شهریور_ مصادف با بیست‌ویکم سپتامبر ۲۰۲۳، قیمت نفت اوپک، نفت برنت، نفت WTI و نفت سنگین ایران با نوسان‌هایی همراه بود؛ تغییرات قیمتی آن‌ها تا لحظه تنظیم این خبر به شرح زیر است:

۱. قیمت سبد نفتی اوپک در آخرین تغییر ۹۷ دلار بود.

۲. قیمت نفت برنت در آمریکا با ۰.۳۵ درصد کاهش نسبت به روز گذشته به ۹۱.۶۸ دلار رسید.

۳. قیمت جهانی نفت خام به ۸۹.۶ دلار نزدیک شد؛ همچنین قیمت نفت WTI در بازار آمریکا به ۹۰.۲۸ دلار افزایش پیدا کرد.

۴. نفت سنگین ایران نیز ۹۳.۵۴ دلار معامله شد.

۵. قیمت نفت سبک ایران در آخرین در محدوده ۹۳ دلار بود.

۶. قیمت جهانی بنزین با ۰.۴۲ درصد کاهش به ۲.۶۰۲۴ دلار رسید.

۷. قیمت جهانی گاز طبیعی به ۲.۷۳۵ دلار کاهش پیدا کرد.

۸. قیمت جهانی نفت کوره با ۰.۰۱ درصد افت به قیمت ۳.۳۱۲۷ دلار نزدیک شد.

۹. قیمت جهانی گازوئیل به ۹۶۱.۳۸ دلار افزایش پیدا کرد.

۱۰. قیمت نفت سنگین عربستان در آخرین تغییر ۹۴.۴۳ دلار بود.

کد خبر 689185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.