باد، پدیده غالب مناطق شرقی / بارش باران و رعدوبرق در استان‌ها و سواحل دریای خزر ادامه دارد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز در گیلان، مازندران، اردبیل، شمال آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی، بارش باران، گاهی با رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بارش روز سه‌شنبه در سواحل دریای خزر ادامه خواهد داشت و در مناطقی از اردبیل نیز بارش پراکنده رخ می‌دهد. روز چهارشنبه نیز در مناطق مذکور شاهد بارش خفیف و پراکنده خواهیم بود و روزهای پنجشنبه و جمعه در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: طی دو روز آینده در ارتفاعات البرز مرکزی و در ارتفاعات جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان و جنوب شرقی فارس، رشد ابرهای همرفتی و رگبار پراکنده انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: وزش باد شدید طی پنج روز آینده پدیده غالب در شرق و شمال شرق است و در بعضی از مناطق به ویژه شمال سیستان و بلوچستان موجب خیزش گردوخاک خواهد شد.

ضیائیان گفت: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز، تهران و سمنان نیز وزش باد شدید با احتمال خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: روز چهارشنبه تا جمعه در جنوب شرق نیز وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک رخ خواهد داد و دریای خزر روز روزهای دوشنبه و سه‌شنبه مواج خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف و گردوخاک، گاهی وزش باد با بیشینه ۳۴ و کمینه ۱۸ است و در روز _سه‌شنبه بیست‌وهشتم شهریورماه_ نیز صاف و گردوخاک، گاهی وزش باد با بیشینه ۳۴ و کمینه ۱۶ پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 688306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.