درختان خورشیدی بریتانیا، شارژر خودروهای برقی می‌شود

درختان خورشیدی به‌زودی به‌عنوان راهکاری برای شارژ خودروهای برقی به پارکینگ‌ها و مراکز خرید بریتانیا راه خواهند یافت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بریتانیا از نصب و توسعه سریع یک سرویس نقشه‌برداری برای زیرساخت‌های شارژ خودروهای برقی خود با بیش از ۴۰ هزار نقطه شارژ عمومی تا پایان آوریل ۲۰۲۳ خبر داد که ۳۷ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است، اما هنوز با تقاضای موجود در سراسر کشور مطابقت ندارد. به این دلیل که کمیته تغییرات آب‌وهوایی بریتانیا تخمین می‌زند تا سال ۲۰۳۲ این کشور به ۳۲۵ هزار نقطه شارژ برای حمایت از ناوگان برقی رو به رشد خود نیاز خواهد داشت.

بنابراین پارکینگ‌ها و مراکز خرید بریتانیا به‌زودی به درختان فلزی با پوشش هفت متری پنل‌های خورشیدی مجهز خواهند شد که برق تولید می‌کنند. این سازه‌ها انرژی خورشید را از طریق برگ‌های نانو فتوولتائیک خود جذب و آن را در یک باتری قرار داده شده در تنه درخت ذخیره می‌کنند.

درختان خورشیدی جدید به‌عنوان منبع انرژی برای شارژ خودروهای الکتریکی طراحی شده‌اند و بریتانیا به‌تازگی یک نمونه اولیه از این دستگاه‌ها را تکمیل کرده و اکنون به‌دنبال ساخت و آزمایش یک نسخه کامل پیش از شروع تولید تجاری گسترده آن در پایان سال جاری است. به این ترتیب درختان خورشیدی به بخشی از شبکه ایستگاه‌های شارژی برای خودروهای برقی تبدیل می‌شود که در سراسر بریتانیا و اروپا راه‌اندازی شده است.

درختان خورشیدی که پیش از این در باغ‌های سنگاپور و غرفه پایداری در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی دیده شده‌اند، امکان ارائه یک راهکار زیبایی‌شناختی برای ایستگاه‌های شارژ وسایل‌نقلیه الکتریکی را در سراسر بریتانیا فراهم می‌آورد، چراکه ایستگاه‌های موجود با پنل‌هایی کشیده‌شده بر سطح فضاهای پارک خودرو زیبایی چندانی ندارد. این درختان همچنین از نظر فضا کارآمدتر هستند و به‌راحتی می‌توان آن‌ها را به فضاهای عمومی اضافه کرد، ضمن این‌که محصولی سبز، ممتاز و چشمگیر برای ارائه سایه و جذابیت به محیط‌های عمومی محسوب می‌شوند.

بریتانیا تخمین زده است که درختان خورشیدی جدید ۲۲ تا ۳۰ هزار دلار هزینه نیاز دارد که بسیار بیشتر از یک منبع پنل خورشیدی معمولی است، با این حال این هزینه با ظرفیت تولید برق پنج کیلووات برای یک نقطه شارژ استاندارد معمول است. با این توان خروجی به‌طور تقریبی هفت ساعت طول می‌کشد تا یک ماشین با باتری ۵۰ کیلوواتی بین ۲۰ تا ۸۰ درصد توسط درختان خورشیدی شارژ شود.

بریتانیا همچنین اعلام کرد که به‌دنبال طراحی یک نسخه کوچک‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر از درختان خورشیدی با توان ۳.۲ کیلووات است که احتمالاً بین ۱۲ تا ۱۸ هزار دلار هزینه خواهد داشت. این مدل برای پردیس‌های دانشگاهی، مراکز خرید، مراکز شهری و دیگر مکان‌های عمومی مناسب است و می‌تواند از شارژ تلفن هوشمند و لپ‌تاپ گرفته تا نورپردازی LEDها و تبلیغات الکترونیکی، برای کاربردهای گوناگون مورد استفاده قرار گیرد. این کشور همچنین از کاوش برای دستیابی به راهکارهایی خبر داد که بتوان به‌واسطه آن‌ها از درختان خورشیدی برای تأمین انرژی ایستگاه‌های شارژ اسکوتر برقی بهره گرفت.

هر درخت مجهز به سیستم ذخیره‌سازی انرژی و مدیریت توان مبتنی بر هوش مصنوعی خواهد بود که می‌تواند چندین درخت را برای تشکیل ریزشبکه‌های محلی به هم یا یک درخت را به شبکه ملی متصل کند. به این ترتیب انرژی اضافی تولید شده به منبع اصلی بازگردانده می‌شود و درختان خورشیدی می‌توانند در طول شب یا در روزهای تاریک زمستان که نور خورشید به زمین نمی‌رسد نیز امکان شارژ وسایل الکترونیکی را فراهم آورند. با این حال بریتانیا برای کاهش وابستگی به شبکه ملی قصد دارد یک سیستم ذخیره باتری را در تنه درخت ادغام کند تا انرژی اضافی در طول روز برای استفاده در شب ذخیره شود. تخمین زده می‌شود تا سال ۲۰۲۵ این کشور به حداقل هزار درخت خورشیدی مجهز شود.

درختان خورشیدی بریتانیا، شارژر خودروهای برقی می‌شود

کد خبر 686535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.