خودرو گران شد، رکود در بازار سکه و طلا

بازارها در دومین هفته از شهریور درحالی به کار خود پایان دادند که شاهد رشد ضعیف قیمت‌ها در تمام بازار بودیم، به طوری که می‌توان گفت بازار روند آرام خود را حفظ کرد. برای مثال قیمت دلار در این هفته با رشد ۳۵۰ تومانی همراه بود و سکه گرمی و ربع سکه نیز قیمتشان ثابت بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در دومین هفته از شهریورماه بازار خودرو شاهد کمی رشد قیمت در سبد محصولات تولید داخل بودیم. برای مثال خودروی آریسان ۲ از گروه ایران‌خودرو با سه میلیون تومان افزایش قیمت به ۳۸۳ میلیون تومان در بازار آزاد رسید.

کوییک که یک خودرو جمع و جور و ارزان‌قیمت در بازار به حساب می‌آید، با سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش قیمت به ۳۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نزدیک شد.

تغییر قیمت خودروهای مونتاژی در هفته دوم شهریور

روند قیمت‌خودروهای مونتاژی که تا روز سه‌شنبه صعودی بود مجدد روند افزایشی خود را در پیش گرفت، به‌طوری که می‌توان گفت شاهد افزایش قیمت بیشتر محصولات مونتاژی در این هفته بودیم. خودروی جک j۴ آپشنال که در روز شنبه به قیمت ۷۳۵ میلیون تومان در بازار آزاد خرید و فروش می‌شد، با ۱۰ میلیون تومان افزایش قیمت به ۷۴۵ میلیون تومان نزدیک شد.

فیدلتی پرایم ۵ نفره نیز از محدوده یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومانی در روز شنبه با ۱۰ میلیون تومان افزایش قیمت به یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان نزدیک شد.

نمودار تغییر قیمت بازار خودرو (کوییک)

خودرو گران شد، رکود در بازار سکه و طلا

پیش بینی قیمت خودرو برای روزهای آینده

با توجه به اینکه قرار است سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قیمت‌های جدید انواع خودرو را به منظور یکدست‌سازی و همسان‌سازی نرخ‌ها، مجدد بر اساس صورت‌های مالی و هزینه‌های جدید، آپشن‌ها و نرخ تورم جدید بررسی کند، می‌توان انتظار داشت محصولات تولید داخل با افزایش قیمت قابل توجهی همراه شوند.

روند شاخص کل بورس در هفته دوم شهریور

تابلوی بورس در این هفته کاملاً سبزرنگ بود و شاخص کل همچنان مقاومت دو میلیون واحدی خود را حفظ کرد. در واقع روند بورس در شهریورماه نشان داد که بازار سرمایه از بحران خارج شده است.

در اولین روز کاری بازار سرمایه در این هفته نمادهای شستا، فولاد، حکشتی بیشترین تأثیر منفی و تاپیکو، شپنا، وتجارت و شبریز بیشترین تأثیر مثبت را از خود به جا گذاشتند. در بازار فرابورس نیز شاهد افت ۴۲ واحدی بودیم و ارزش معاملات این بازار در سطح پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود، حجم معاملات نیز در سطح چهار میلیارد ۵۰۰ میلیون برگه سهم بود که نمادهای وسپهر، خاور، زاگرس، شگویا بیشترین تأثیر منفی و نمادهای انتخاب، هرمز و کزغال بیشترین تأثیر مثبت را داشتند.

در آخرین روز کاری بورس در این هفته شاخص کل بورس تهران با رشد ۱۴ هزار و ۸۴۰ واحدی به محدوده دو میلیون و ۱۵۰ هزار واحد رسید و ارزش معاملات برابر با ۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود، حجم معاملات نیز در سطح ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون برگه سهم باقی ماند، همچنین نمادهای جم، فارس، خودرو، پارس، شبندر و نوری بیشترین تأثیر مثبت و تاپیکو بیشترین تأثیر منفی را از خود به جای گذاشت.

علاوه بر این در بازار فرابورس نیز با رشد ۲۰۵ واحدی به سطح ۲۶ هزار ۷۷۷ واحد رسید و ارزش معاملات برابر با پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود و حجم معاملات نیز برابر با چهار میلیارد ۹۸ میلیون برگه سهم بود. در بازار فرابورس نمادهای آریا، شاوان، خاور، هرمز، خدیزل و صبا بیشترین تأثیر مثبت و انتخاب بیشترین تأثیر منفی را برجای گذاشت.

به‌طور کلی می‌توان گفت شاخص کل از ابتدای شهریورماه حدود ۱۱.۵ درصد بازده داده است که به نوعی می‌توان بازگشت رسمی نرخ خوراک پتروشیمی را در این روند افزایشی دخیل دانست.

نمودار تغییر شاخص کل بورس در هفته دوم شهریور

خودرو گران شد، رکود در بازار سکه و طلا

روند قیمت بازار سکه و طلا در هفته دوم شهریور

با توجه به ادامه رکود در بازار سکه و طلا، شاهد افزایش یا کاهش زیادی در بازار نبودیم برای مثال قیمت طلا ۱۸ عیار که در اولین روز از هفته به دو میلیون و ۳۵۴ هزار تومان نزدیک شده بود، به طور میانگین با ۱۱ هزار تومان افزایش در طول هفته همراه بود و به دو میلیون و ۳۶۵ هزار تومان در بازار رسید.

قیمت انس جهانی نیز که در اولین روز هفته به قیمت ۱۹۴۱ دلار خرید و فروش می‌شد با ۱۴ سنت کاهش تا پیش از امروز به ۱۹۲۷ دلار نزدیک شد. قیمت سکه نیز با نوسان ضعیف قیمتی همراه بود. برای مثال قیمت سکه امامی که روز شنبه به ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شد با ۵۰ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به اولین روز هفته به ۲۸٫۱۵۰٫۰۰۰ تومان رسید.

قیمت نیم‌سکه نیز با همین میزان کاهش قیمت به ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نزدیک شد. علاوه بر این قیمت ربع سکه و سکه گرمی نسبت به اولین روز هفته و تا پیش از پانزدهم شهریورماه بدون تغییر قیمت بود و به ترتیب به ۱۰٫۲۰۰٫۰۰۰ تومان و ۶٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان رسید.

تغییرات قیمت سکه امامی در هفته دوم شهریور

خودرو گران شد، رکود در بازار سکه و طلا

تغییرات قیمت طلا ۱۸ عیار در هفته دوم شهریور

خودرو گران شد، رکود در بازار سکه و طلا

روند قیمت دلار در هفته دوم شهریور

قیمت دلار در اولین روز هفته کار خود را در کانال ۴۸ هزار تومانی آغاز کرد اما در ساعات ابتدایی معاملات بازار، قیمت دلار به ۴۹ هزار و ۱۵۰ تومان نیز رسید. یورو نیز به قیمت ۵۳ هزار و ۲۰۰ تومان در بازار معامله شد. دلار در این هفته با افزایش قیمت همراه شد و در کانال ۴۹ هزار تومانی نوسانات خود را حفظ کرد.

قیمت دلار در این هفته ۳۵۰ تومان گران شد و به ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار آزاد رسید. قیمت یورو نیز با ۲۰۰ تومان رشد به ۵۳ هزار و ۴۰۰ تومان نزدیک شد.

تغییرات قیمت دلار در هفته دوم شهریور

خودرو گران شد، رکود در بازار سکه و طلا

کد خبر 685679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.