سویه جدید کرونا را بیشتر بشناسید + علائم پیرولا

زیرسویه پیرولا در کشورهای مختلف از جمله بریتانیا، ایالات متحده، اسرائیل، دانمارک، آفریقای جنوبی، پرتغال، تایلند، سوئیس، سوئد و کانادا شناسایی شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به تازگی یک سویه جدید کووید -۱۹ با جهش شدید به نام BA.2.86 یا پیرولا (Pirola) پدیدار شده است و باعث نگرانی دانشمندان در سراسر جهان شده است. به نظر می‌رسد که منشا این سویه از ویروس کرونا اسرائیل و دانمارک است، این ویروس به سرعت در چندین کشور از جمله بریتانیا، ایالات متحده، آفریقای جنوبی، کانادا و غیره گسترش یافته است. از آنجایی که تعداد مبتلایان جهانی به سویه پیرولا فقط در یک هفته دو برابر شده است، نگرانی‌هایی در مورد پتانسیل آن برای ایجاد موج دیگری از همه‌گیری در حال افزایش است.

زیرسویه پیرولا در کشورهای مختلف از جمله بریتانیا، ایالات متحده، اسرائیل، دانمارک، آفریقای جنوبی، پرتغال، تایلند، سوئیس، سوئد و کانادا شناسایی شده است، این حضور گسترده نگرانی‌هایی در مورد تاثیر جهان آن افزایش داده است. گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که زیرسویه پیرولا در فاضلاب سوئیس، تایلند و ایالات متحده تشخیص داده شده است. پدیدار شدن این زیرسویه جدید مصادف با ورود زیرسویه دیگری به نام Eris با نام علمی EG.5.1 است.

زیرسویه پیرولا حامل بیش از ۳۰ جهش در پروتئین اسپایک خود است، بعضی از این جهش‌ها عملکردهای ناشناخته‌ای دارند، در حالی که بعضی دیگر ممکن است باعث بروز بیماری شود. براساس شواهد فعلی، زیرسویه پیرولا تهدید بزرگ‌تری نسبت به انواع قبلی به شمار نمی‌رود، اما بعضی از گزارش‌ها نشان می‌دهد که ممکن است واکسن‌ها نتوانند در برابر این زیرسویه محافظت کامل ارائه کنند.

توصیه شده است به منظور پیشگیری از ابتلا به این زیرسویه از ماسک استفاده کنید، دست‌های خود را ضدعفونی کنید و از مسافرت کردن به کشورهایی که این ویروس در آن‌ها شناخته شده است، دوری کنید. همچنین، در صورت بروز علائمی مانند تب، بدن درد، راش پوستی، اسهال و علائم دیگر، خود را ایزوله کنید و به پزشک مراجعه کنید.

کد خبر 684484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.