راهکار جالب فروشندگان ایتالیایی برای کاهش زباله و انرژی

کافه‌های ایتالیایی اعلام کردند که مشتریان در صورت به‌همراه داشتن لیوان، قاشق و شکر می‌توانند تنها نصف مبلغ نوشیدنی محبوب خود را بپردازند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گام‌های کوچک اثرات بزرگ دارند. این امر به‌معنای واقعی کلمه خود را در راهکار جالب و بسیار ساده شهر میلسیمو ایتالیا برای مقابله با تورم افسارگسیخته جهانی و دست‌یابی به پایداری نشان داده است.

کسب‌وکارهای کوچک این شهر لیگوریایی با پرورش تفکر پایداری و مقابله با تورم افسارگسیخته جهانی تصمیم گرفته‌اند از ساده‌ترین راهکارها برای پیشبرد اهداف زیست‌محیطی خود بهره ببرند. یکی از این راهکارها ارائه تخفیف‌های ویژه در کافه‌ها و رستوران‌ها در صورت به‌همراه داشتن ظروف چندبارمصرف یا سفارش دادن غذا به‌اندازه نیاز است.

چنین ابتکاراتی معمولاً به‌عنوان راهکارهای دوستدار محیط زیست تبلیغ و ترویج می‌شوند و در حالت کلی مسیری را برای مقابله با انواع جدیدی از مصرف‌گرایی ترسیم می‌کنند که تمرکز آن بر ماهیت محدود منابع و نیاز به صرفه‌جویی در انرژی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای قرار دارد.

راهکار جالب فروشندگان ایتالیایی برای کاهش زباله و انرژی

شهر میلسیمو به این ترتیب به هموارسازی مسیر اقداماتی با این هدف در شهر اقدام کرده است که با بهبود وضعیت مصرف منابع اولیه و پیشگیری از تولید زباله‌های یک‌بارمصرف بیشتر، برداشتن گام‌های کوچک برای دستیابی به پایداری را تسهیل کند. یکی از این اقدامات ایجاد امکان پرداخت تنها نصف قیمت نوشیدنی در صورت به‌همراه داشتن لیوان و قاشق شخصی است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد این ایده با استقبال گرم و گسترده‌ای از سوی مردم مواجه شده است و مشتریان از همان ابتدا به بسته‌بندی فنجان‌ها و کیسه‌های قند و شکر در خانه برای به‌همراه داشتن در مسیر محل کار خود اقدام کرده‌اند.

در پس این ایده نگرانی‌هایی جز اهداف زیست‌محیطی نیز وجود دارد و آن صرفه‌جویی است، زیرا به‌همراه داشتن هر آنچه برای صرف نوشیدنی‌های سرد و گرم مورد نیاز است، باعث صرفه‌جویی در مصرف آب و برق با حذف نیاز به شستن فنجان‌ها، بشقاب‌ها، کاردها و چنگال‌ها می‌شود. به این ترتیب مشتریان می‌توانند نیمی از قیمت نوشیدنی مورد علاقه خود را پس‌انداز کنند و کافه نیز هزینه‌های کمتری برای پرداخت دارد؛ این امر دو سر برد است.

اقدام یادشده همچنین به‌دنبال تشدید بحران هزینه‌های زندگی اجرا شده است، چراکه با وقوع این معضل بسیاری از کافه‌ها و رستوران‌های ایتالیا شاهد درخواست‌هایی برای پرداخت نصف پول غذا برای دریافت نصف آن یا سفارش یک غذا برای چند نفر بوده‌اند. این امر در رسانه‌های ایتالیایی بازخوردهای منفی داشته است. از سوی دیگر افزایش قیمت مواد خام صاحبان مشاغل را با مشکلات متعددی مواجه کرده است.

کد خبر 683352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.