مرزهای خروجی اربعین ۱۴۰۲ + نقشه مرز ایران و عراق، فاصله تا کربلا و نجف، ساعات عبور

نقشه مرزهای زمینی ایران و عراق برای اربعین ۱۴۰۲ به همراه اطلاعات مرزها و فاصله گذرگاه های مرزی مهران، خسروی، چذابه، شلمچه، باشماق و تمرچین تا نجف و کربلا و جزییات ثبت نام در سامانه سماح در ادامه آمده است.

به گزارش ایمنا، با آغاز رسمی سفر اربعین ۱۴۰۲ از ابتدای ماه صفر شش مرز مهران، شلمچه، چذابه، خسروی، تمرچین و باشماق از روز جمعه ۲۷ مرداد پذیرای زائران اربعین شده‌اند. این گذرگاه‌ها در پنج استان آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

سامانه سماح

افراد پیش از سفر به عراق باید وارد سامانه سماح به آدرس https://samah.haj.ir/ شده و ضمن پرداخت حق بیمه، مرز خروجی خود را مشخص کنند، هزینه بیمه از ۳۵ تا ۵۵ هزار تومان است که سازمان حج و زیار به عنوان متولی ثبت‌نام، مبلغی از آن دریافت نکرده و همه این مبلغ را در اختیار بیمه قرار می‌دهد؛ برای سفر اربعین لازم است گذرنامه هر شخص حداقل ۶ ماه اعتبار از تاریخ اعزام داشته باشد.

مرزهای خروجی اربعین ۱۴۰۲ + نقشه مرز ایران و عراق، فاصله تا کربلا و نجف، ساعات عبور

مرز مهران

مرز مهران، شلوغ‌ترین مرز ترددی برای زائران اربعین در استان ایلام، شهرستان مهران واقع شده است و فاصله آن تا شهر ایلام ۸۷ کیلومتر، تا تهران ۷۶۶ کیلومتر، تا کربلا ۲۷۹ کیلومتر و تا نجف ۳۰۳ کیلومتر است. تردد از مرز مهران در اربعین حسینی به‌صورت شبانه‌روزی است و زائران پس از گذر از مرز مهران باید از شهرهای بدره، کوت، نعمانیه، شوملی و دیوانیه عبور کنند تا به شهر نجف برسند.

مرز خسروی

مرز خسروی در استان کرمانشاه، شهرستان قصرشیرین واقع شده و فاصله آن تا شهر کرمانشاه ۱۹۶ کیلومتر، تا تهران ۷۰۰ کیلومتر، تا کربلا ۳۱۵ کیلومتر و تا نجف ۳۸۰ کیلومتر است.

در اربعین ۱۴۰۲، تردد از مرز خسروی به‌صورت شبانه‌روزی است و پس از گذر از مرز خسروی باید از شهرهای خانقین، مقدادیه، بعقوبه، بغداد، کاظمین و کربلا عبور کرد تا به شهر نجف رسید.

مرز شملچه

مرز شلمچه در استان خوزستان، شهرستان خرمشهر واقع شده و فاصله آن تا خرمشهر ۱۷ کیلومتر، تا تهران ۹۲۰ کیلومتر، تا کربلا ۵۴۹ کیلومتر و تا نجف ۴۶۰ کیلومتر است. در اربعین ۱۴۰۲ تردد از مرز شلمچه نیز به‌صورت شبانه‌روزی است و پس از گذر از مرز شلمچه باید از منطقه شلمچه و تنومه در عراق عبور کرد، وارد شهر بصره شد و پس از گذر از شهر سماوه به شهر نجف رسید.

مرز چذابه

مرز چذابه در استان خوزستان، شهرستان دشت آزادگان، شهر بستان قرار دارد و فاصله آن تا شهر اهواز ۱۲۰ کیلومتر، تا تهران ۹۰۹ کیلومتر، تا کربلا ۴۶۰ کیلومتر و تا نجف ۳۹۰ کیلومتر است. پس از گذر از مرز چذابه باید از شهرهای العماره، فجر، دیوانیه، شافعیه، و شامیه عبور کرد تا به شهر نجف رسید.

مرزهای خروجی اربعین ۱۴۰۲ + نقشه مرز ایران و عراق، فاصله تا کربلا و نجف، ساعات عبور

مرز باشماق

مرز باشماق در استان کردستان، شهرستان مریوان، روستای باشماق واقع شده و فاصله آن تا تهران ۶۱۷ کیلومتر، تا شهر مریوان ۱۸ کیلومتر، تا سنندج ۱۳۰ کیلومتر، تا کربلا ۴۶۳ کیلومتر و تا نجف ۵۴۸ کیلومتر است.

در اربعین ۱۴۰۲ تردد از مرز باشماق از ساعت ۴:۳۰ بامداد تا ساعت ۱۹ امکان‌پذیر است و پس از گذر از مرز باشماق می‌توان از شهرهای پنجوین، سلیمانیه، چمچمال، کرکوک، طوزخورماتو، منطقه حسینیه، بغداد و کربلا عبور کرد تا به شهر نجف رسید.

مرز تمرچین

مرز تمرچین در استان آذربایجان غربی، شهرستان پیرانشهر قرار دارد و فاصله آن تا ارومیه ۱۳۳ کیلومتر، تا تهران ۷۷۹ کیلومتر، تا کربلا ۶۰۰ کیلومتر و تا نجف ۶۸۰ کیلومتر است.

تردد از مرز تمرچین در اربعین ۱۴۰۲ شبانه‌روزی است و پس از گذر از مرز تمرچین باید از شهرهای حاج عمران، چومان، سوران، اربیل، سامرا، بغداد و کربلا عبور کرد تا به شهر نجف رسید.

نقشه باکیفیت راهنمای سفر به عراق را از اینجا دریافت کنید

فاصله مرزهای ایران تا شهر نجف

مرز

مقصد

مسافت

مهران

نجف

۳۰۳ کیلومتر

خسروی

نجف

۳۸۰ کیلومتر

شلمچه

نجف

۴۶۰ کیلومتر

چذابه

نجف

۳۹۰ کیلومتر

باشماق

نجف

۵۴۸ کیلومتر

تمرچین

نجف

۶۸۰ کیلومتر

فاصله مرزهای ایران تا شهر کربلا

مرز

مقصد

مسافت

مهران

کربلا

۲۷۹ کیلومتر

خسروی

کربلا

۳۱۵ کیلومتر

شلمچه

کربلا

۵۴۹ کیلومتر

چذابه

کربلا

۴۶۰ کیلومتر

باشماق

کربلا

۴۶۳ کیلومتر

تمرچین

کربلا

۶۰۰ کیلومتر

فاصله مرزهای ایران تا شهر کاظمین

مرز

مقصد

مسافت

مهران

کاظمین

۲۸۳ کیلومتر

خسروی

کاظمین

۲۰۳ کیلومتر

شلمچه

کاظمین

۵۷۵ کیلومتر / ۶۲۱ کیلومتر

چذابه

کاظمین

۵۷۵ کیلومتر

باشماق

کاظمین

۵۱۱ کیلومتر

تمرچین

کاظمین

۴۹۴ کیلومتر

فاصله مرزهای ایران تا شهر سامرا

مرز

مقصد

مسافت

مهران

سامرا

۴۴۴ کیلومتر

خسروی

سامرا

۳۲۶ کیلومتر

شلمچه

سامرا

۶۸۵ کیلومتر / ۷۳۱ کیلومتر

چذابه

سامرا

۷۵۵ کیلومتر

باشماق

سامرا

۶۲۱ کیلومتر

تمرچین

سامرا

۶۰۴ کیلومتر

کد خبر 683041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید رضا IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    3 0
    فاصله مرزخسروی تا کربلا ونجف خیلی کمتره اشتباه نوشتن