علائم سویه جدید ویروس کرونا چیست؟

علائم زیرسویه جدید کرونا شامل تب بالا، سرفه و از دست دادن حس بویایی و چشایی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گونه‌های جدید ویروس کرونا همچنان در بسیاری از نقاط جهان پدیدار می‎‌شود. زیرسویه جدید که BA.2.86 نام دارد، به دلیل جهش‌های زیادی که داشته است، مورد توجه مقامات بهداشتی در سراسر جهان قرار گرفته است. تاکنون موارد ابتلاء به زیرسویه BA.2.86 در کشورهای دانمارک، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا ثبت شده است. در ادامه به بررسی بعضی از علائم این زیرسویه می‌پردازیم:

تب بالا

تب علامتی است که نشان می‌دهد بدن در حال تلاش برای مبارزه با عفونت است به همین دلیل به عنوان یکی از علائم رایج بیماری کووید -۱۹ شناخته می‌شود. تب ممکن است از دو روز تا دو هفته پس از قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا آغاز شود. با این وجود، همه افرادی که به بیماری کووید -۱۹ مبتلا می‌شوند تب را تجربه نمی‌کنند.

سرفه

سرفه خشک یکی از رایج‌ترین علائم بیماری کووید -۱۹ است. با این وجود ممکن است برخی بیماران سرفه همراه با خلط را تجربه کنند. توصیه شده است که در صورت ادامه‌دار بودن سرفه، به پزشک مراجعه کنید.

از دست دادن حس بویایی و چشایی

ممکن است افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ حس بویایی یا چشایی خود را از دست دهند یا احساس کنند که غذا مزه فلز می‌دهد. این تغییرات معمولاً زیاد دوام نمی‌آورد، اما ممکن است بر اشتهای فرد تأثیر داشته باشد.

علائم شبیه سرماخوردگی

بعضی از رایج‌ترین علائم کرونا مانند بیماری آنفلوآنزا یا سرماخوردگی است و شامل گلودرد یا آبریزش بینی می‌شود.

ترجمه از: پگاه بهادران، خبرنگار ایمنا

کد خبر 682762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.