قیمت روز خودرو / شوک قیمتی خودروهای وارداتی به بازار

بازار خودرو پس از یک هفته بلاتکلیفی بالاخره روز گذشته به آرامش رسید، به طوری که محصولات داخلی ثبات نسبی قیمت‌ را تجربه کردند و خودروهای مونتاژی نیز افت قابل توجه قیمت داشتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار خودرو روز گذشته پس از یک هفته سردرگمی در بازار بالاخره به ثبات نسبی قیمت رسید، به‌طوری که می‌توان گفت بازار خودروهای داخلی دیروز مجموعه‌ای از ثبات، افزایش و کاهش قیمت بود و بیشتر خودروهای داخلی ثبات قیمت و حتی افت قیمت داشتند.

از دلایل این کاهش قیمت می‌توان به خبر مثبتی که دیروز به بازار خودرو رسید اشاره کرد. روز گذشته اعلام شد که ۱۰۰۰ دستگاه خودروی هیوندای النترا از گمرک شهید باهنر آزاد سازی شده است. اگرچه واردات این تعداد خودرو پاسخگوی نیاز داخل و خریدارانی که نزدیک به پنج ماه است چشم انتظار دیدن خودرو ثبت نامی خود هستند، نیست، اما توانست شوک قیمتی قابل توجهی را به بازار خودروهای داخلی و مونتاژی وارد کند.

تغییر قیمت خودروهای داخلی

برای مثال وانت آریسان ۲ نسبت به روز شنبه با یک میلیون تومان افزایش قیمت به ۳۸۱ میلیون تومان در بازار آزاد رسید.

رانا پلاس نیز به ۴۹۰ میلیون تومان در بازار آزاد رسید. کوییک سری S که یکی از پرفروش‌ترین محصولات سایپا به‌شمار می‌آید با یک میلیون تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته به ۳۴۴ میلیون تومان در بازار آزاد رسید.

قیمت روز خودرو / شوک قیمتی خودروهای وارداتی به بازار

تغییر قیمت خودروهای مونتاژی

در سبد خودروهای مونتاژی شاهد ریزش قیمت در بیشتر محصولات بودیم که به نظر می‌رسد این نیز به دلیل سیگنال‌های مثبتی است که از آزادس ازی محموله خودروهای وارداتی در گمرک منتشر شده است. برای مثال X22 دنده‌ای که از خودروهای محبوب چینی به‌شمار می‌آید نسبت به روز شنبه کاهش قیمت ۱۰ میلیون تومانی داشت و به ۷۱۵ میلیون تومان در بازار آزاد رسید.

جک J4 نیز که سدان جمع و جور شهری به حساب می‌آید ۵ میلیون تومان ریزش قیمت داشت و به ۷۴۵ میلیون تومان رسید. تیگو 7 (IE) در رأس کاهش قیمت خودروهای مونتاژی قرار داشت و با ۳۰ میلیون تومان افت قیمت یک میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان در بازار آزاد خرید و فروش شد.

قیمت روز خودرو / شوک قیمتی خودروهای وارداتی به بازار

کد خبر 681467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.