روایت حماسه مردم نصف‌جهان از ۲۵ آبان ۶۱ تا محرم ۱۴٠۲

دبیر جمعیت پیشگامان انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه اصفهان از ابتدای انقلاب اسلامی همیشه الگو بوده است و در حال حاضر نیز همین نقش را دارد، گفت: در عید غدیر مردم اصفهان کاری بزرگ کردند، مسئولان مربوطه نیز اعلام کردند که تنها در روز عید یک میلیون اطعام داده شد که نسبت به سال‌های قبل بی‌سابقه است.

مرتضی آرسته در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه حضرت امام خمینی (ره) فرمودند «محرم و صفر است که اسلام را زنده نگاه‌داشته است»، اظهار کرد: امسال دشمن تلاش فراوانی کرد تا عزاداری‌ها را کم‌نور کند اما با نور خدایی در این موضوع موفق نشد و رهبر معظم انقلاب نیز بیان کردند که برگزاری چنین تاسوعا و عاشورایی بی‌سابقه بوده است.

وی افزود: قبل از محرم عده‌ای می‌گفتند مشکی نپوشید و عزاداری برگزار نکنید ولی در مقابل شور و حال این مراسم‌ها ده‌ها برابر شد و در تمام اصفهان، هیئات یکپارچه به میدان آمدند.

دبیر جمعیت پیشگامان انقلاب اسلامی با بیان اینکه در سطح استان شش هزار هیئت فعال است، تصریح کرد: این هیئت‌ها با وجود مشکلات اقتصادی مردم برای امام حسین (ع) کوتاه نیامدند و سنگ‌تمام گذاشتند و تنها در خیابان ابن‌سینا ۱۲ هزار نفر اطعام شدند.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بیان می‌کردند مردم اصفهان مقتصد هستند اما می‌دانند کجا پول‌هایشان را هزینه کنند و یکی از نمونه‌های آن عید بزرگ غدیر و ماه‌های عزای آل‌الله یعنی محرم و صفر است.

آرسته با تاکید بر اینکه اصفهان از ابتدای انقلاب اسلامی همیشه الگو بوده است و در حال حاضر نیز همین نقش را دارد، افزود: این حرکت مردم اصفهان اقدام بزرگی بود که باید ادامه پیدا کند، این از برکات غدیر است.

وی با اشاره به برگزاری محرم پرشور در مناطق مختلف کشور خاطرنشان کرد: یک اصفهانی در سطح کشور ۳۵٠ مدرسه ساخته است، یعنی اصفهانی‌ها در چنین مسیرهایی قوی و راسخ پای کار هستند.

پیشکسوت انقلاب اسلامی با بیان اینکه اصفهان شهری بوده که از ابتدای انقلاب نقش پررنگی داشته و حساس‌ترین کارها و حرکت‌ها همیشه در دست مردم اصفهان بوده است، گفت: در زمان ورود امام (ره) به کشور، اصفهانی‌ها مسئول حفاظت بهشت زهرا (س) بودند یا در زمان جنگ اصفهان با لشکر خط‌شکن امام حسین (ع) و حضور سرداران شهید خرازی، کاظمی، همت، حجازی و سایر سرداران و فرماندهان استان اصفهان حماسه آفریدند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در وصف اصفهان می‌فرمایند «بیست‌وپنجم آبان سال ۶١ در یک روز اصفهانی‌ها حدود ۳۶۰ شهید را تشییع کردند؛ این چیز کوچکی نیست. حدود ۳۶۰ شهید در یک روز وارد اصفهان شدند و روی دست مردم تشییع شدند و همان روز و فردای آن روزی که حدود ۳۶۰ شهید تشییع شدند، جوان‌ها صف کشیدند برای رفتن به جبهه و رفتند»؛ این بیانات یعنی مردم اصفهان تا امروز همیشه در مسیر انقلاب بوده‌اند و در این مسیر فدا کردن شهدا فدا شدند، اما نگذاشتند خدشه‌ای به مسیر انقلاب اسلامی وارد شود.

کد خبر 679990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.