«غدیر تا غدیر»طرحی برای تسریع رفع مشکلات اصفهانی‌ها/ افتتاح مرکز مانیتورینگ ترافیک اردبیل

پربازدیدترین اخبار شورای شهر خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «تسریع در رفع مشکلات شهروندان اصفهانی با اجرای طرح «غدیر تا غدیر»»، «راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ ترافیک شهری در اردبیل»، ««مهدی چمران» برای سومین‌بار رئیس شورای شهر تهران شد»، «انتخاب اعضای کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر رشت»، «ارتقای یگان حفاظتی و مراقبتی شهرداری تهران ضرورت دارد» و ««شهرام دبیری» برای سومین‌بار رئیس شورای شهر تبریز شد» را در این بسته خبری پارلمان شهری ایمنا می‌خوانید.

تسریع در رفع مشکلات شهروندان اصفهانی با اجرای طرح «غدیر تا غدیر»

احمدرضا مصور، رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بیش از هشت نفر از اعضای شورای ششم این کلان‌شهر، طرحی با عنوان «عید تا عید» را به شورا ارائه دادند که مصوب شد، گفت: تسریع در رفع مشکلات بین شهروندان و شهرداری هدف اجرای این طرح از عید غدیر امسال تا عید غدیر سال آینده است.

وی با بیان اینکه طرح «غدیر تا غدیر» از عید غدیر امسال آغاز و عید غدیر سال آینده تمام شود و تمام بحث آن، تحرک و تسریع در رفع مشکلات شهروندان است، گفت: امیدواریم بتوانیم بخشی از معضلات شهر و شهروندان را در قالب این طرح رفع کنیم.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: پس از مطرح شدن طرح غدیر تا غدیر در کمیسیون تلفیق، اصلاح آن را در کمیسیون پایش انجام دادیم اما در این طرح پیش‌‎بینی شده است که هر دو ماه یک‌بار، شهرداری گزارش اقدامات خود را ارائه دهد و به کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورا برود؛ در این کمیسیون گزارش بررسی و روند پیشرفت کنترل می‌شود و گزارش آن به شورای اسلامی شهر ارائه می‌شود تا مطمئن شویم چرخه تسریع در رفع مشکلات به جریان افتاده است.

راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ ترافیک شهری در اردبیل

میرمحمد سیدهاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: مرکز مانیتورینگ ترافیک شهری راه‌اندازی شد و موضوع مذکور از دغدغه‌های اصلی کنونی شهر و زیرساخت‌ها در راستای کاهش ترافیک است.

وی با اشاره به اجرای طرح پارکینگ حاشیه‌ای جهت کاهش ترافیک گفت: هدف از اجرای این طرح نگاه مدیریتی به معضل ترافیک در شهر اردبیل است و شهرداری هیچ نگاه درآمدی به این موضوع ندارد و امیدوارم خبرنگاران با نگاه عدالتی و منطقی این موضوع را تحلیل و بررسی کنند.

«مهدی چمران» برای سومین‌بار رئیس شورای شهر تهران شد

اعضای شورای اسلامی شهر تهران، روز سه‌شنبه هفدهم‌مردادماه در یکصدوشصت‌وهشتمین‌، جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران انتخابات هیئت رئیسه را برای سال سوم دوره ششم در دستور کار قرار دادند، انتخاب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با رأی‌گیری تمام اعضا انجام شد و مهدی چمران با ۲۱ رأی از مجموع آرای به دست آمده، برای سومین سال از دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران، ابقاء شد.

پرویز سروری نیز به عنوان تنها کاندیدای نایب‌رئیسی شورای اسلامی شهر تهران، با ۲۱ رأی کسب شده از ۲۱ رأی به دست آمده، به عنوان نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران برای سال سوم دوره ششم انتخاب شد.

مهدی چمران با کسب ۲۱ رأی از مجموع ۲۱ رأی مأخوذه، برای سومین سال در ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، در سمت رئیس شورای اسلامی شهر ابقاء شد.

انتخاب اعضای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر رشت

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در نودوپنجمین جلسه علنی شورای رشت که روز شنبه چهاردهم مردادماه در ساختمان جلسات شورای رشت و با دستور جلسه انتخاب اعضای کمیسیون‌های تخصصی شورای رشت برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس قانون رئیس شورا می‌تواند اعضای کمیسیون‌های تخصصی شورا را پیشنهاد و دیگر اعضای شورا نسبت به ترکیب اعلام شده رأی بدهند.

محمد حسین واثق کارگرنیا برای کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شورا به ترتیب علیرضا تاج شهرستانی، سید حسین رضویان، مسعود عباس نژاد، مجیدعزیزی، حسن کریمی کرنق را پیشنهاد داد که مورد موافقت ۱۰ عضو دیگر شورای رشت قرار گرفت و اعضای کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر رشت، انتخاب شدند.

ارتقای یگان حفاظتی و مراقبتی شهرداری تهران ضرورت دارد

میثم مظفر، رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حضور شش‌ساعته در محل حادثه تخریب ساختمان‌های ناایمن منطقه ۱۹، اظهار کرد: مقرر شده است ۵۰ درصد منافع ساخت در املاک موقوفه مروی به موقوفه منتقل شود؛ بنابراین مالکان ترجیح می‌دهند به دلیل نبود مطلوبیت اقتصادی، ساخت‌وساز غیرقانونی را انجام دهند.

وی با اشاره به نبود چنگک مخصوص حمل آهن و مگنت، بیل مکانیکی ۴۰۰، قیچی‌های بزرگ آهن‌بر، سگ‌هایی با قابلیت شناسایی اجساد و جی‌پی‌اس نصب شده روی لباس نیروهای امداد و عملیات افزود: این موارد نشان از فاجعه نبود تجهیزات حداقلی آواربرداری در شهر تهران دارد.

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: ارتقای یگان حفاظتی و مراقبتی شهرداری به یک واحد انتظامی مستقل همچون پلیس راه‌آهن و پلیس فرودگاه، ضرورت اجتناب‌ناپذیر امروز شهرداری تهران است.

«شهرام دبیری» برای سومین‌بار رئیس شورای شهر تبریز شد

شهرام دبیری در صدوهفتادوچهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز، با شش رأی در انتخابات سال سوم هیئت رئیسه، به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر انتخاب شد.

در این جلسه روح‌الله دهقان‌نژاد با هفت رأی نایب‌رئیس، احد صادقی با ۹ رأی به عنوان دبیر اول شورا و یاسین بجانی نیز با ۹ رأی به عنوان سخنگو شورا انتخاب شدند.

شهرام دبیری با شش رأی در جلسه انتخابات هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تبریز، به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر انتخاب شد.

کد خبر 678873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.