برگزاری جشن بزرگ «هم‌عهدی با غدیر» در اصفهان

مسئول فرهنگی گردان جهادی انصارالرضا(ع) از برگزاری جشن بزرگ «هم‌عهدی با غدیر» در اصفهان با برنامه‌های متنوع ویژه کودکان و نوجوانان خبر داد.

روح‌الله حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به جشن بزرگ «هم‌عهدی با غدیر» اظهار کرد: این رویداد از چهارشنبه، چهاردهم تیرماه آغاز خواهد شد و تا روز جمعه، شانزدهم همین ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: جشن بزرگ «هم‌عهدی با غدیر» در میدان امام حسین (ع)، ورودی چهارباغ برگزار می‌شود و هر شب با پخش ۴۰ هزار لیوان شربت از شرکت‌کنندگان پذیرایی خواهد شد.

مسئول فرهنگی گردان جهادی انصارالرضا (ع) تصریح کرد: در این برنامه غرفه‌ای مفصل برای کودکان ایجاد می‌شود تا آنان با انواع و اقسام روش‌ها با عید سعید غدیر و امام علی (ع) آشنا و ارتباط برقرار کنند.

حسینی ادامه داد: اولین بخش این برنامه اجرای نقاشی با محتوای نهج‌البلاغه است که کودکان با موضوعاتی همچون دوست‌یابی و از دست ندادن فرصت‌ها در زندگی آشنا می‌شوند، به‌طوری‌که نقاشی‌هایی در این زمینه در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود، تا رنگ‌آمیزی کنند و با محتوای آن آشنا شوند.

وی افزود: در این غرفه بنری کاملاً متناسب با شرایط کودکان نصب می‌شود و جمله‌ای در خصوص ارتباط امام علی (ع) با کودکان روی آن نوشته می‌شود.

مسئول فرهنگی گردان جهادی انصارالرضا (ع) اضافه کرد: همچنین یک مربی قصه‌گویی در غرفه کودکان مستقر است که از کتاب داستان مربوط به غدیر، قصه‌های غدیری به زبان کودکانه بیان می‌کند تا موضوع غدیر در ذهن کودکان باقی بماند.

وی ادامه داد: در بخش دیگر غرفه، کودکان با خمیربازی آدمک‌هایی درست می‌کنند و روی صورتک‌های پسر و دختر که در اختیار آن‌ها متناسب با اینکه دختر یا پسر هستند، قرار می‌دهند و با آن کاردستی درست کنند. همچنین کاردستی نمادین روز غدیر و بالا گرفتن دست حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) توسط حضرت رسول (ص) آموزش داده می‌شود تا کودکان روی فومی که در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود به‌وسیله خلال‌دندان آدمک‌هایی را که مرتبط با موضوع غدیر درست کرده‌اند، روی آن نصب کنند.

حسینی گفت: در ادامه غرفه گل طبیعی که با ذکر مقدس یا علی نقشی در آن ایجاد شده است را خواهیم داشت و درنهایت کودکان به‌صورت گروه‌های ۱۵ نفره در آنجا حضور پیدا می‌کنند و عکسی از آن‌ها تهیه می‌شود که به خانواده‌های آن‌ها تحویل داده خواهد شد. در پایان کودکان از در خروجی خارج می‌شوند و شماره‌ای که ابتدا به آن‌ها تحویل داده شده بود را به مسئولان غرفه تحویل می‌دهند.

وی با اشاره به برنامه‌های حوزه نوجوانان گفت: در این رویداد برنامه‌ای را نیز برای نوجوانان خواهیم داشت که شامل دو بخش دختر و پسر و به‌صورت مجزا است. در حوزه دختران بازی فکری مربوط به چیدمان غدیر در قالب مسابقه برنامه‌ریزی‌شده است تا با مفاهیم غدیر بیشتر آشنا شوند و در پایان هدایایی به آن‌ها اهدا می‌شود.

مسئول فرهنگی گردان جهادی انصارالرضا (ع) افزود: در بخش پسران نیز چند بازی اجرا خواهد شد که برنامه دیوار آزاد یکی از این مراحل است. در این بخش در مورد اینکه آیا غدیر یک واقعه تاریخی بوده است یا خیر، و یا اینکه چگونه در حال حاضر مورد استفاده جامعه قرار می‌گیرد، بحث می‌شود.

وی ادامه داد: برای این منظور دوتخته سفید طراحی شده است و دو نفر موافق و مخالف، صحبت‌های خود را روی آن ثبت می‌کنند. در ادامه این برنامه بخش مشاوره را نیز خواهیم داشت و دو نفر مشاور حضور دارند تا به سوالات و ابهامات نوجوانان پاسخ می‌دهند.

حسینی افزود: برنامه عهد بستن با امیرالمؤمنین (ع) را خواهیم داشت که در آن افراد با حضرت امیر عهد می‌بندند که تا سال آینده اقدامات مناسبی را در زندگی انجام دهند و سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی ادامه داد: در مجموع اقدامات بسیار خوبی انجام خواهد شد و برنامه از ساعت ۲۰ با صلوات خاصه امام رضا (ع) ادامه پیدا می‌کند. کلیپ، جنگ شادی و سرود تا ساعت ۲۲ شب اجرا خواهد شد.

کد خبر 670912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.