هیئت‌ الغدیر کاشان رتبه نخست در «مهرواره هوای نو» را کسب کرد

هیئت و گروه فرهنگی الغدیر کاشان رتبه نخست در «مهرواره هوای نو» سازمان تبلیغات کشور را از بین شش هزار و ۸۴۷ هئیت کسب کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام سید سعید حسینی ظهر امروز_ دوشنبه بیست‌وسوم در دیدار با هیئت الغدیر کاشان اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران یکی از تجلیات عید غدیر و ولایت امیرالمومنین (ع) است و همه ما موظفیم در توسعه این فرهنگ در راستای گفتمان و اجرای بیانیه گام دوم گام برداریم.

وی افزود: عید غدیر به معنای دقیق جهاد تبیینی است که پیامبر خدا حضرت محمد (ص) انجام دادند و هر عید غدیری که امروز برگزار می‌شود همان راه و رسم پیامبر و جهاد تبیین علوی برای شناخت راه صحیح و اسلام ناب محمدی (ص) است.

امام جمعه کاشان خاطرنشان کرد: امام راحل ولایت علوی را در ایران ایجاد و امروز رهبر معظم انقلاب ادامه دهنده همان راه که در اصل راه حضرت علی (ع) است، هستند.

وی گفت: همان دشمنانی که در مقابل امیرالمومنین (ع) قرار گرفتند امروز در مقابل انقلاب اسلامی قرار دارند.

حجت‌الاسلام حسینی اضافه کرد: عید غدیر نماد اسلام راستین، صراط مستقیم و بیان و شناخت راه صحیح است و به دلیل بزرگی و عظمت این عید است که این مناسبت مهم به عنوان عیدالله الاکبر معرفی و همه مؤمنان در این روز متنعم به عنایت خداوند هستند.

وی ضمن قدردانی از فعالیت‌های فرهنگی هیئت فرهنگی الغدیر تصریح کرد: فعالیت‌های خود را در راستای بیانیه گام دوم قرار داده و اهداف امام علی (ع) را بر مبنای توسعه علم، سبک زندگی دینی، اخلاق و ادب و تقوا در جامعه قرار دهید.

نماینده ولی فقیه در منطقه کاشان گفت: گاهی یک حدیث از حضرت علی (ع) فردی را از گمراهی نجات داده و یا آن را شیعه می‌کند، از این‌رو اشاعه ولایت علوی و فرهنگ غدیری رستگاری افراد جامعه را به دنبال دارد.

وی با اشاره به برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های شاد علوی در هیئت الغدیر گفت: از اینکه شادی نوجوانان و کودکان را محور برنامه‌های خود قرار داده و در سیره پیامبر و ائمه گام بر می‌دارید جای قدردانی دارد زیرا شیعه دینی شاد و مفرح است و شادی را در قالب شرع اجرا می‌کند.

حجت‌الاسلام محمد بصیرتی نیز در ابتدای این دیدار به شرح فعالیت‌های هیئت الغدیر پرداخت و اظهار کرد: این هیئت فرهنگی با اجرای برنامه‌های متنوع نشان داد که هیئات می‌توانند جز سوگواری بر ائمه با تاسی از آنها به همه جوانب فرهنگی جامعه اهتمام بورزند.

وی با اشاره به اینکه در جامعه مهدوی هیئات به امور فرهنگی مبادرت می‌ورزند گفت: فعالیت‌هایی که در هیئت الغدیر کاشان انجام شده در همه امور گسترده فرهنگی را ارتقا داده و فرهنگ علوی را از جمله اطعام غدیر، شادی آفرینی دینی و هزاران کار فرهنگی دیگر برند کشوری کرده است.

این مدرس حوزه و دانشگاه افزود: هیئت فرهنگی الغدیر کاشان در بین شش هزار ۸۴۷ هیئت در سراسر کشور به دلیل تولید محتوا مورد بررسی قرار گرفت و رتبه نخستین را به خود اختصاص داد.

کد خبر 679924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.