هوش مصنوعی چه تاثیری بر سلامت و مراقبت بهداشتی دارد؟

هوش مصنوعی می‌تواند به عنوان ابزاری برای کمک به متخصصان مراقبت‌های بهداشتی در زمینه تشخیص، توصیه‌های درمانی و مراقبت‌های پزشکی مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، انجمن پزشکی استرالیا (AMA)، نخستین بیانیه خود در زمینه استفاده از هوش مصنوعی (AI) در مراقبت‌های بهداشتی و سلامت را صادر کرده است. این بیانیه بر نیاز به رعایت اصول اخلاقی و نظارتی قوی برای اطمینان از کاربرد ایمن و عادلانه فناوری‌های هوش مصنوعی در مراقبت‌های بهداشتی تاکید می‌کند؛ در حالی که انجمن پزشکی استرالیا به پتانسیل هوش مصنوعی در زمینه بهبود مراقبت‌های بهداشتی اشاره می‌کند، قاطعانه تاکید می‌کند که مراقبت‌های بهداشتی ارائه شده توسط انسان‌ها هرگز نباید با هوش مصنوعی جایگزین شود.

هوش مصنوعی باید به عنوان ابزاری برای کمک به متخصصان مراقبت‌های بهداشتی در زمینه تشخیص، توصیه‌های درمانی و مراقبت‌های پزشکی مورد استفاده قرار گیرد. انجمن پزشکی استرالیا تاکید می‌کند که مسئولیت نهایی تصمیمات و ارتباط با بیمار باید برعهده پزشکان باشد. بیانیه ارائه شده توسط این انجمن از طراحی، توسعه و آزمایش ابزارهای هوش مصنوعی در مراقبت‌های بهداشتی با مشارکت بیماران و پزشکان حمایت می‌کند.

حفظ حریم خصوصی و حفاظت از داده‌ها نگرانی اصلی است که در بیانیه ارائه شده به آن اشاره شده است. انجمن پزشکی استرالیا بر نیاز به محافظت از حریم خصوصی و محرمانه بودن اطلاعات سلامت بیمار هنگام اجرای فناوری‌های هوش مصنوعی در مراقبت‌های بهداشتی تاکید می‌کند. رعایت چارچوب‌های نظارتی مؤثر همچنین نظارت بر مدیریت خطرات، اطمینان از ایمنی بیمار و تضمین حریم خصوصی او بسیار ضروری است.

انجمن پزشکی استرالیا معتقد است که هوش مصنوعی با حاکمیت و مقررات مناسب می‌تواند از ارائه مراقبت‌های بهداشتی ایمن، با کیفیت بالا و بیمارمحور پشتیبانی کند. با این حال، آموزش، نظارت، تحقیق و مدیریت نیروی کار مراقبت‌های بهداشتی بر این اساس از اهمیت زیادی برخوردار است. به صورت کلی، هوش مصنوعی می‌تواند با تضمین مقررات مناسب و حفاظت از حریم خصوصی برای ارتقای مراقبت‌های بهداشتی در استرالیا و در عین حال حفظ رابطه ضروری پزشک و بیمار مورد استفاده قرار گیرد.

کد خبر 679462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.