تردد رایگان معلولان و سالمندان با خودروهای بدون راننده در دیترویت

مدیران دیترویت در ایالات متحده آمریکا در نظر دارند تا سال آینده قابلیت عبور و مرور افراد دارای معلولیت جسمی را از طریق خودروهای بدون راننده در شهر مورد آزمایش قرار دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طرح تردد از طریق اتوبوس‌های بدون راننده، نه‌تنها برای افراد دارای معلولیت جسمی بلکه برای سالمندان بالای ۶۵ سال اجرا خواهد شد که به دنبال آن، امکان رساندن این افراد به فروشگاه‌های محلی، مراکز درمانی، محل کار و سایر مقاصد مهم فراهم می‌آید. جالب است بدانید که نحوه عبور و مرور از طریق ناوگان جدید و حتی طراحی سفر تنها از طریق یک نرم‌افزار قابل نصب روی گوشی‌های تلفن همراه، مراجعه به یک وبگاه اختصاصی یا تماس با مرکز مربوطه امکان‌پذیر خواهد شد و مهم‌تر این‌که نیازی به پرداخت هزینه برای سفرهای این افراد نیست.

تردد رایگان معلولان با خودروهای بدون راننده در دیترویت

مرحله آزمایشی تردد افراد دارای معلولیت جسمی و سالمندان دیترویت از پاییز سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد و تا بهار ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت، با این حال در صورت موفقیت‌آمیز بودن طرح، مدیران از تصمیمات خود برای تداوم اجرای این رویکرد رونمایی خواهند کرد. در طول مرحله آزمایشی، دعوت شهروندان به مشارکت در رأس اهداف مدیران خواهد بود زیرا تنها در این صورت نیاز شهروندان در زمینه تسهیل سفر و قابلیت دسترسی به وسایل نقلیه عمومی قابل درک خواهد شد، ضمن این‌که کاربران می‌توانند رضایت خود را از میزان ایمنی سفر با اتوبوس‌های جدید اعلام و از این طریق به مدیران برای بهبود وضعیت کمک کنند.

افراد دارای معلولیت جسمی یا سالمندانی مشمول این طرح خواهند بود که به علت وضعیت جسمی خود قادر به رانندگی یا گرفتن گواهینامه نیستند و برای انجام امور روزمره خود بدون حضور افراد دیگر با مشکل مواجه می‌شوند. مدیران پروژه ادعا کرده‌اند که در تمام طول مرحله آزمایشی از داده‌ها برای آگاهی از کارآمدی طرح بهره خواهند گرفت تا برای دائمی کردن آن بهتر بتوانند تصمیم بگیرند.

سرمایه لازم برای اجرای طرح آزمایشی تردد افراد دارای معلولیت دیترویت با خودروهای بدون راننده حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار دلار تخمین زده شده است که مدیران از تأمین آن با همکاری یکی از کمپانی‌های حمل‌ونقل آمریکایی خبر داده‌اند.

تردد رایگان معلولان با خودروهای بدون راننده در دیترویت

کد خبر 678572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.