خیزش گردوخاک در جنوب غرب و نوار مرزی غربی / اصفهان، مرکزی و قم بارانی می‌شود

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز در بخش‌هایی از آذربایجان شرقی، اردبیل، سمنان، تهران، البرز، قزوین، زنجان، مازندران، مناطقی از مرکز کشور در استان‌های قم، مرکزی و اصفهان، افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز سه‌شنبه شرایط مذکور افزون بر مناطق ذکر شده در بخش‌هایی از سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال فارس ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: بیشینه بارش در دو روز آینده برای ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های سمنان، تهران و مازندران انتظار می‌رود. روز چهارشنبه در بخش‌هایی از غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز مرکزی و روز پنجشنبه در بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب کشور، ابرناکی، رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی پنج روز آینده در دامنه‌ها و ارتفاعات واقع در هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و جنوب و شرق فارس در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رشد ابرهای همرفتی، گاهی رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت: در پنج روز آینده در بعضی مناطق شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در بعضی ساعات وزش باد شدید، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا رخ خواهد داد و این شرایط طی روزهای چهارشنبه تا جمعه در شرق کشور تشدید می‌شود و رخداد طوفان گرد و خاک همراه با کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در این نواحی انتظار می‌رود.

وی اضافه کرد: در سه روز آینده در بعضی ساعات، سرعت وزش باد در جنوب غرب و نوار مرزی غرب کشور افزایش می‌یابد و خیزش گرد و خاک در بعضی از این مناطق دور از انتظار نیست. امروز و فردا تنگه هرمز، شمال و مرکز خلیج فارس و طی پنج روز آینده، شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف تا کمی ابری، اواسط روز افزایش ابر و وزش باد با بیشینه ۳۸ و کمینه ۲۱ است و در روز _سه‌شنبه هفدهم مردادماه_ نیز صاف تا کمی ابری، از بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد همراه با رگبار و رعد و برق، با بیشینه ۳۶ و کمینه ۲۰ پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 678332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.